Äppmiljonäri konkursi võitis Sander Hage mobiilirakenduse idee Bazaar, mis aitab vahendada kasutatud riiete ostu-müüki ja taaskasutusse andmist, teatab konkursi korraldaja EMT.
Sander Hage sõnul sündis võiduidee tutvusringkonnas ringi vaadates. „Naistel on pidevalt kapid täis asju, mida nad enam ei kasuta ja millega nad ei oska midagi peale hakata. Bazaari abil saavad nad avada oma garderoobi maailmale ning teha omakorda põnevaid avastusi teiste riidekappides.“
Äppmiljonäri konkursi žüriisse kuulunud EMT tehnoloogiadirektor Tiit Tammiste tõi võiduidee puhul välja just olulise niši tabamist.
„Taaskasutus läheb ju üha enam moodi ning kui vaadata kõikvõimalikke kasutatud riiete müügipäevi, laatasid ja rõivavahetusi, on see valdkond kahtlemata tõusuteel. Usun, et paljud leiavad uue võimaluse just Bazaaris, mis võimaldab nii-öelda riidekappe sorteerida näiteks ajatäiteks ootehetkedel või õhtul kodus, kui hakatakse mõtlema, mida eeloleval nädalavahetusel selga panna. Paljudel puudub ju aeg kauplustes kolamiseks ning eriti ajamahukas on just second-handi minek, sest kunagi ei tea ette, mida sealt leida võib ja mida mitte.“
Artikkel jätkub pärast reklaami
Äppmiljonäri ideekonkursile laekus 9535 erinevat ideed, millest valiti välja 125 parimat. Neist 25 parimaga kohtus žürii ka isiklikult ning nii selekteeriti välja kümme finalisti, kelle hulgast valiti ka võiduidee.
Ideid hinnanud viieliikmelisse žüriisse kuulusid Garage48 asutaja ja mentor Ragnar Sass, ajakirja Digi peatoimetaja Henrik Roonemaa, Creative Mobile asutaja Vladimir Funtikov, infotehnoloog ja IT-visionäär Linnar Viik ning EMT tehnoloogiadirektor Tiit Tammiste.
Võiduidee rakendab EMT välja reaalseks mobiilirakenduseks, eeldatavalt on arendusajaks 2-3 kuud. Seejärel läheb rakendus müüki App Store´i ja Google Playsse. Rakenduse idee autoriõigus ja teenitavad tulud jäävad idee autorile.
Äppmiljonäri statistikat
• Esitati 9535 ideed.
• Umbes 2/3 ideede esitajatest (6228) olid mehed, 1/3 (3307) naised.
• Esindatud olid kõik vanusegrupid, kuid üle poolte ideedest (50,2%) tuli inimestelt vanuses 18-30 aastat.
• Noorim idee esitaja oli 9- ja vanim 66-aastane.
Hetkel kuum
Järjest olulisemaks muutub nüüd arendajate kapitaliseeritus. Üüriturul väljakutsed kasvavad.
3,5 aasta pärast on Tallinnal olemas üldplaneering. Vanalinna arendamise osas leiti koostöökoht. Kivisaar ja Karro avaldasid, milline on nende nägemuses Tallinn aastal 2035.
Riim: Meie turu tüüpne eluase on magalapiirkonna tüüpkorter, mitte Kalamaja mereäärse uusarenduse luksuskorter, ja magala tüüpkorter on keskmist palka teenivale leibkonnale vägagi kättesaadav
Artikkel jätkub pärast reklaami
•
Populaarseim kategooria oli Elustiil – 2347 ideed, järgnesid Meelelahutus (1332) ja Äri (1163).
• Kõige rohkem pakuti erinevate hinnavõrdluste ja soodsaima ostu leidmise ideid. Sealhulgas oli enimpakutud äpi-idee (ca paar tuhat erinevat esitajat) toidupoodide hinnavõrdluse kohta. Pea samapalju sooviti erinevate tanklate hinnavõrdlust, edasi kõikvõimalike muude kaupade hinnavõrdlusi rõivastest autodeni. Kahjuks aga ei saa hinnavõrdluste ideed praegu alusandmete puudumisel ellu viia.
• Populaarsuselt järgmine ideeliik oli mobiilikõnede tõlk reaalajas, kus ühe poole jutt tõlgitaks telefonikõne kestel kõne vastuvõtja keelde.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Lõviosa ehitusprojekti eelarvest ja kvaliteedist pannakse paika lähteülesannet koostades. Kui ehitaja sel hetkel koos tellija ja projekteerijatega laua taga ei istu, võib lõpphind kujuneda valusaks üllatuseks. Ehitusfirma Rand ja Tuulberg AS partnerlussuhete- ja müügijuht Kristjan Mardna räägib, kuidas ehitaja varajane kaasamine aitab vältida lisakulusid ja tagab, et unistused püsiksid kooskõlas reaalse eelarvega.