3. detsember 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas saada kõige edukamaks firmaks?

Kuidas saada Eesti edukaimaks ettevõtteks? Ole uuendusmeelne, paku kvaliteetset ja hinnalt paindlikku teenust ning hoia oma kliente ja pühendunud töötajaid. Nii lihtne see ongi, kui võtta aluseks EMT kreedo.

Tänavu 20. sünnipäeva tähistanud TOP100 ajaloo edukaim ettevõte on teise ja kolmanda koha ees mäekõrguse eduga EMT. Lisaks EMTle jõudsid esimese veerandsaja edukama sekka ka ettevõtte peamised konkurendid Tele2 ja Elisa.

Läbi aegade parima firma välja selgitamiseks kasutasime kõikide aastate TOP100 edetabeli esiviitkümmet, kus edetabeli võit andis 50 punkti ja 50. koht 1 punkti. Veenva ülekaaluga võitis AS EMT (endine AS Eesti Mobiiltelefon) ASi BLRT Grupp ja ASi Vopak E.O.S. ees.

Küsimustele vastab EMT juhatuse esimees Valdo Kalm.

Mis tunne valdab, kui saite teada, et Eesti Mobiiltelefon/EMT on kõigi aegade edukaim firma?Esimene mõte oli, et milline üllatus! Me ei ole ju väga palju edetabelite esikolmikus olnud. Samas, kui sa oled edetabelis viiekümne piirimail, on see suur au ja kindel stabiilsuse märk.

Ka teised mobiilsidefirmad on TOPide TOPis esikahekümne sees. Miks just selle valdkonna firmad on läbi aastate edukad olnud?Mobiilsidesektor on kasvanud 20 aastat ehk on kõik see aeg olnud kasvufaasis. Kui kasvufaasis olevaid ärivaldkondi efektiivselt majandada, siis tulem ongi väga hea. Nüüd, viimastel aastatel me näeme, et meie sektoris on teatud küllastumine ja see ei ole mitte ainult Eestis, vaid igal pool mujal Euroopas.

Mis on EMT edu võtmeks?Oleme algusest peale positsioneerinud ennast kvaliteetse teenuse pakkujana. See on väga oluline. Me ei ole oma strateegiat järsult muutnud, oleme olnud küllaltki järjepidevad. Samas keerulistel aegadel oleme üles näidanud paindlikkust. Näiteks 2005. aastal, kui oli numbriliikuvus. Samuti julgen öelda, et sisenesime ka masusse küllaltki ettevalmistunult.

Teie poolt viidatud 2005. aastal räägiti palju säästu- ja kvaliteetoperaatorist ja see, et EMT reklaamis ennast kvaliteetoperaatorina, ajas konkurentidel harja punaseks. Võib öelda, et 2005. aasta numbriliikuvus läks meil väga hästi just sellepärast, et suutsime säilitada oma positsiooni kvaliteetse teenuse pakkujana ja samas tegime nendele klientidele, kes soovisid hinda osta, Diili. Sõna otseses mõttes ütlesimegi, et kes soovib odavamat hinda ja mitte kõiki teenuseid, selle jaoks on Diil. See osutus väga edukaks.

Seega Diili võib nimetada säästuoperaatoriks, aga mitte mingil juhul EMTd. EMT pole kunagi olnud säästuoperaator, oleme olnud kvaliteetoperaator. Saame väga hästi aru, mida klient soovib ja Eesti klientidele - nii era- kui äriklientidele - on kvaliteet tähtis.

2004. aasta kevadel vallandas Radiolinja Eesti (praegune Elisa Mobiilsideteenused) totaalse hinnasõja, kui tõi avapauguna turule kõnekaardi Zen. Tollast aega iseloomustab seik, kui üks mobiilsidefirma korraldas pressiürituse, et teatada uutest kõnehindadest, ja samal ajal saatis konkurentfirma ajakirjanikele SMSi, et neil on veel odavam hind. Mis pilguga te hinnasõjale tagantjärele vaatate?See hinnasõda käib vahelduva eduga siiamaani. 2004. aastal hakati valmistuma numbriliikuvuseks ja ütlen ausalt: meie ka valmistusime. Meie sektoris on kogu aeg olnud konkurents väga-väga tihe ja osaliselt võib öelda, et mõnes segmendis oleme jätkuvalt hinnasõjas. Meie sektor on üks väheseid, kus hinnad ju langevad.

TASUB TEADA

Telekomituru pioneerUuendused, mida EMT on esimesena või esimeste seas turule toonud

Mobiilne parkimine

GPRS-teenusKolmanda ja neljanda põlvkonna mobiilsidevõrgud 3G ja 4GKõnekaart, kõnekaardi Simpel näolSäästuoperaator DiilMobiil-IDMobiil-TVEsimene NMT ja teisena GSM võrkKõnepostiteenusAllikas: EMT

Valdo Kalmu ärilauseid

- Klienditeenindus hakkab telekomiturul tähendama üha enam seda, et teenusepakkuja ei pea reageerima klientide soovidele, vaid pakkuma kliendile vajalikke teenuseid-sidelahendusi veel enne, kui klient seda ise küsima tuleb. (Äripäev, 23.08.2004)

- Ma ei soovi revolutsiooni, vaid evolutsiooni, pidevat arengut. (Postimees, 8.12.2006)- Kui oleks olemas ainult EMT ja Elisat ega Tele2 poleks, oleks ka kõnehind krehvtisem. (Äripäev, 13.09.2007)- Kindel on üks asi: muutused telekomisektoris toimuvad alati kiiremini ja suuremalt kui me täna tulevikku vaadates arvata oskame. (aripaev.ee, 27.03. 2008)

Kuidas plaanib EMT turuliider olla ka tulevikus, milliste uute teenustega turgu üllatab ja millised ettevõtted jäid EMT selja taha, loe pikemalt tänasest Äripäevast.

Autor: Haldusuudised.ee

Jaga lugu
Kinnisvarauudised.ee toetajad:
Teeli RemmelgKinnisvarauudised.ee juhtTel: 51 23 770
Siim SultsonReporter-toimetaja Tel: 53 330 651
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58 361 474