"Turvateenuse pakkujana peame olema veendunud, et riskid, sealhulgas need, mis võivad olla tingitud kommunikatsioonitõrgetest, on maandatud. See selgitab, miks andmete ja info liigutamiseks kasutab G4S dubleeritud sidet ning sidekanalite valik kätkeb pea kõiki tänapäeval kasutusel olevaid võimalusi," ütles AS G4S Eesti IT-osakonna juhataja Margo Külv.
Ta lisas sealjuures, et mobiilsete seadmete tormilist kasutuselevõttu on pidurdanud aktiivses kasutuses olevate rakenduste rohkus. Tema sõnul kasutab turvaettevõtte juhtimiskeskus klientide teenindamiseks 30 erinevat programmi ja nende tarkvarade omavaheline liidestamine ja andmebaaside vaheline andmete sünkroniseerimine on üsna keeruline ülesanne.
G4S on valinud erinevate andmete ja info liigutamiseks järgmised suunad:
• Operatiivse iseloomuga info edastamiseks kasutatakse raadio- ja mobiilsidet. Mobiilside puhul kasutab G4S töökindluse mõttes mitme operaatori teenuseid: kui ühe operaatori teenus peaks olema ajutiselt häiritud või mitte kasutatav, võtame kasutusele teise operaatori vahetades seadmetes SIM-kaardid.
• G4S hakkab kasutama ka nn nutiseadmeid, mis tulenevalt turvatöö iseloomust peavad olema löögi, niiskuse ja tolmukindlad.
• Kogu G4Si teenindusega seotud autopark on varustatud GPS-seadmetega, mis on juhtimiskeskuse poolt jälgitavad.
• G4Si kontorite vahel peetavate videokonverentside ühendused toimuvad oma sisevõrgus ning kasutame selleks oma eriseadmeid.