Tallinna Kesklinna Valitsuses on võimalik 25. jaanuarist kuni
1. veebruarini tutvuda Mere pst 10 kinnistu detailplaneeringu eskiisiga. Detailplaneeringu eskiisi avalik arutelu toimub 2. veebruaril. Detailplaneeringu koostamise eesmärgiks on rajada kinnistule kuni kuuekorruselise ärihoone.

- Mere pst 10 kinnistu detailplaneering
- Foto: Tallinna Linnavalitsus
1910. aastal ehitatud Merekeskus on üks endistest laevaremonditehase hoonetest ja seda on kasutatud lao- ja töökojahoonena. 1997. aastal rekonstrueeriti hoone kaubanduskeskuseks.
Detailplaneeringu eesmärgiks on liita ärimaa kinnistu Mere pst 10, kus asub praegu Merekeskus ja hoonestamata transpordimaa Ahtri tänaval, üheks ärimaa sihtotstarbega krundiks, määrata selle kasutamise tingimused ning ehitusõigus kuni 6 maapealse ja 2 maa-aluse korrusega ärihoone ehitamiseks.
Planeeritav maa-ala jääb Tallinna vanalinna muinsuskaitseala kaitsevööndisse ja vaatesektorisse, mille hoonestamisel tuleb tagada vanalinna silueti vaadeldavus.
Paljassaare ja Russalka vahelise rannaala üldplaneeringu kohaselt jääb Mere pst 10 kinnistu alale, millele on lubatud rajada kuni 6-korruselisi hooneid. Uute hoonete rajamisel tuleb tagada muinsuskaitseobjektide Rotermanni soolalao ja Tallinna Püha Siimeoni kiriku vaadeldavus. Ühtlasi tuleb luua jalakäijatele ühendus kesklinnaga ning tagada linna poolt vaated merele.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Mere pst 10 hoone võib lammutada ning praeguse hoone kohale on lubatud rajada uus ärihoone, kui järgitakse tänava- ja kvartalijooni. Kinnistu lõunapoolsesse ossa planeeritakse linnaväljak. Arvestades, et planeeritav ala asub Mere puiestee ääres, linnaehituslikult olulises kohas, tuleb enne kavandatava hoone projekteerimist korraldada arhitektuurivõistlus, mille alusel saab kaaluda erinevaid lahendusvariante ja valida antud asukohta sobivaim.
Seotud lood
Elutsükli analüüs (LCA) on tööriist, mis aitab hinnata hoone keskkonnamõju selle „sünnist surmani“ – alates toormaterjalide kaevandamisest kuni lammutamise ja taaskasutuseni. Ehituses tähendab see näiteks seda, millist mõju avaldab betooni, terase või isolatsioonimaterjalide tootmine, transport, paigaldus ja hilisem hooldus meie kliimale.