Kui siiani pidasid inimesed oluliseks kaubanduskeskuse poodide ja teenuste valikut, siis kuni 21-aastased ehk Z-generatsioon otsib ostlemise kõrval ka meelelahutust.

- Noorema põlvkonna seas menukas liutoru Ülemiste kaubanduskeskuses Foto: Ülemiste keskus
Meelelahutuse kõrval hindavad noored väga oluliseks ka atmosfääri, näitas Ettevõtluskõrgkooli Mainor läbiviidud uuring.
"Tulemusi üldistades võiks öelda, et mida komplekssemaks muutub pakutav teenus – lihtsalt kaubanduskeskuse asemel ka vabaaja- ja meelelahutuskeskus –, seda kõrgemad on nõudmised keskuse pidajale. Andme- ja teaduspõhine lähenemine, et mõõta ja kujundada külastajate meeldivat kogemust, on kindlasti üks edu võtmeid," kommenteeris uuringu üks juhtidest, Ettevõtluskõrgkooli Mainor dotsent Tauno Õunapuu pressiteate vahendusel.
Uuringust selgus samuti, et kaupluse populaarsust ei näi määravat suunitlus trenditeadlikumale või hinnatundlikumale kliendile. Näiteks on võrreldavalt populaarsed on nii Sportland kui SportsDirect, mille positsioneeringud on erinevad.
Enam kui 1000 küsitletuga uuringu kohaselt eelistatakse Ülemiste kaubanduskeskust ennekõike mitmekülgse kaubavaliku (26% vastanutest), suuruse ja avaruse (16%) ning asukoha (8%) tõttu. Samuti selgus, et uuendustest oodatakse ülekaalukalt kõige rohkem kino ja muude meelelahutusvõimaluste olemasolu.
Uuringu viisid 2016. aasta novembris läbi Ettevõtluskõrgkooli Mainor õppejõud ja üliõpilased. Uuringus osales 1024 inimest, kelle eelistusi uuriti läbi ankeetküsitluse ja intervjuude.
Seotud lood
Tänapäeva ärikinnisvara maailmas otsivad ettevõtted enamat kui lihtsalt büroopinda. Suurimad edulood sünnivad seal, kus töökeskkond toetab kasvu, innovatsiooni ja koostööd. Teadus- ja ärilinnak Tehnopol on selle lähenemise ehe näide – siin saavad ettevõtted keskenduda maailma muutvale innovatsioonile.