Varasemate Eesti kinnisvaraarenduste edulugusid ei ole enamasti võimalik korrata, küll aga tasub kliendile liiga ilusa pildi loomise asemel jääda ausaks ning otsekoheseks, leiab OÜ AdMoon juht Andre Poopuu.
- Andre Poopuu Foto: erakogu
Tänavusel Äripäeva kinnisvarakonverentsil kinnisvaraarenduste turundusküsimusi lahkav Andre Poopuu tegeleb juba aastaid turundustoetuse pakkumisega kortermajade arendusprotsessis, turundab terveid elamupiirkondi, suuri kaubanduskeskusi, väljaüüritavaid büroomaju ning laohooneid. Tema laiapinnaline teadmine kinnisvarast aitab paremini mõista detaile, mida lõpptarbija võib oluliseks pidada. Just detailid ongi need, mida turundusmeeskond saab kasutada tööriistadena lõpptarbijaga suhtlemisel.
ÄRIPÄEVA KINNISVARAKONVERENTS 2017
Poopuu on veendunud, et kõik kinnisvaraprojekti osalised, nii detailplaneerijad, projekteerijad, ehituse peatöövõtjad, alltöövõtjad, müüjad, arendajad, sisekujundajad jt, on tegelikult turundajad. Ta peab neile iga päev selgitama, et kinnisvara turundus ei ole ainult reklaam homses ajalehes. Reklaam on juba tagajärg kõigele tehtule.
Turundus algab vastuste otsimisest küsimustele: „Kellele me teeme?“, „Mida me teeme?“, „Kuidas me teeme?“, „Millal me teeme?“. Neid küsimusi tuleb küsida igas kinnisvara arendustegevuse etapis, sh detailplaneerimisel, projekteerimisel, ehitamisel, müümisel. Kuna iga arendusprojekti osaline turundab, on turundusjuhi ülesanne luua seoseid ja vormistada materjal varem tehtu põhjal. Turundustegevus ei ole muinasjutu loomine ega levitamine, rõhutab Poopuu.
Järgneb Andre Poopuu lühiintervjuu Kinnisvarauudised.ee-le.
Mida õppisid eelmisest kinnisvarakriisist?
Usalda pikajaalisi partnereid, kes on sinuga nii headel kui ka rasketel aegadel.
Kuidas näidata kliendile kinnisvara nii, et see ei tunduks “liiga ilus” ega ebarealistlik?
Tõde maksab rohkem kui lihvitud vale, see jääb kehtima nii täna kui homme. Kui teha pikaajalist äri, mida kinnisvara kindlasti on, on ausus ja otsekohesus need, mis toovad edu.
Millal hakkavad kinnisvaraomanikud ja -vahendajad tegelema huupi turundundamise asemel tõsise ärianalüüsiga, et müügi väljavaateid parandada?
Analüüsitakse juba täna, aga analüüsi tulem ei ole alati väärt selle tulemi saavutamiseks kulunud aja ja rahaga, sest Eesti (loe Tallinna) väiksus ei anna võimalust teha suuri järeldusi ja nendest järeldustest kasu lõigata. Iga kinnisvaraarenduse turundamine on eraldi kaasus, kus tihtilugu eelnevad edulood enam ei toimi.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tunnustatud ja pikaajalise kogemusega kinnisvaraarendaja
Everaus Kinnisvara on jõudsalt kasvatanud oma arendusmahte ning sellega seoses muudab oma ehitusstrateegiat ja otsib oma meeskonda pühendunud spetsialiste, kes soovivad anda panuse kaasaegsete elu- ja ärikeskkondade loomisesse.