• 27.07.17, 10:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Telliskivi loomelinnaku arengut takistavaid rööpad võivad kaduda

Telliskivi tänava ja Balti Jaama vahel kulgevad raudteerööpad vajaksid üles võtmist, sest takistavad populaarse ettevõtluspiirkonna arengut. Piirkonna arengu huvides on kavas vähese kasutusega raudteeinfrastruktuuri likvideerimine, kirjutas Äripäev.
Telliskivi loomelinnaku arengut takistavaid rööpad võivad kaduda
  • Foto: Andres Haabu
"Takistused võivad häirida paljusid liiklejaid, näiteks liikumispuudega inimesi, jalgrattureid, lapsevankriga emasid. Kui liikumisteed muuta kõigile iseseisvalt läbitavateks, võiks piirkonnas ettevõtlus ja ühiskondlik aktiivsus veelgi jõudsamalt areneda," ütles Eesti Liikumispuuetega Inimeste Liidu (ELIL) juhatuse liige Jüri Lehtmets Äripäevale.
Kuna teelõik asub reformimata riigimaal, tuleb kinnistu omanikel kaasata Tallinna linn ja AS Eesti Raudtee (EVR).
Ligipääsetavuse huvides on EVR ellu kutsunud Tallinna-Balti Jaama laiendamise projekti. Soov on ehitada juurde reisjatele mõeldud rajatisi, mis sulanduksid ka linnaruumi. Ühe alternatiivina on ette nähtud ka vähese kasutusega raudteeinfrastruktuuri likvideerimine, mille hulka kuulub ka Reisijate tänava raudtee. 

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tallinna kommunaalameti juht Ain Valdmann ütles, et viimati arutati aprillis EVRi soovi rajada reformimata riigimaale kaks uut perrooni koos juurdepääsuga. "Eesti Raudtee selgitas, et alates Telliskivi tänavast (sh ülesõit ja Reisijate tn) Rannamäe tee 5 kinnistuni viiv seni reformimata maal asuv raudtee ei ole nende jaoks enam vajalik. Raudtee saab likvideerida koos perroonide ehitusega," rääkis Valdmann.
Nõupidamisel võeti vastu otsus, et EVR esitab linnaplaneerimise ametile ettepaneku perroonide rajamiseks ja tööga saab alustada pärast Euroopa Liidu tõukefondidest raha taotlemist ja saamist.
Juuli esimese nädala lõpus väisasid EVRi esindajad ka linnaplaneerimise ametit. Kokkuleppeks jäi, et enne edasisi otsuseid tuleb raudtee saatus eskiisi tasandil läbi projekteerida.
Loe täismahus artiklit Äripäevast.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.10.25, 11:56
Kui ehitaja ühineb projektiga alles projekteerimise lõpus, on viga juba sisse programmeeritud
Lõviosa ehitusprojekti eelarvest ja kvaliteedist pannakse paika lähteülesannet koostades. Kui ehitaja sel hetkel koos tellija ja projekteerijatega laua taga ei istu, võib lõpphind kujuneda valusaks üllatuseks. Ehitusfirma Rand ja Tuulberg AS partnerlussuhete- ja müügijuht Kristjan Mardna räägib, kuidas ehitaja varajane kaasamine aitab vältida lisakulusid ja tagab, et unistused püsiksid kooskõlas reaalse eelarvega.

Hetkel kuum

Kinnisvaraturg ei saa olla muust majandusest eraldiseisev, osutab tõsiasjale tähelepanu Ober-Haus Real Estate Advisors AS tegevjuht Keir Hildebrand.
Suur lugu
  • 15.10.25, 13:10
Enam ei tööta mõtteviis: „maa maksis nii palju, ehitus nii palju – odavamalt müüa ei saa“
Järjest olulisemaks muutub nüüd arendajate kapitaliseeritus. Üüriturul väljakutsed kasvavad.
Saue Smart ärihoonele omistati LEED Silver sertifikaat, mis kinnitab hoone vastavust rahvusvahelistele keskkonnasäästlike ehitiste standarditele.
TOP
  • 15.10.25, 09:57
Hoonearendajate TOP | Võitja käive ja kasum tegid võimsa hüppe
Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar ja Tallinna Linnaplaneerimise Ameti juhataja Martin Karro.
Uudised
  • 13.10.25, 13:30
Kinnisvaraarendaja ja planeerimisameti juht tegid kokkuleppe
3,5 aasta pärast on Tallinnal olemas üldplaneering. Vanalinna arendamise osas leiti koostöökoht. Kivisaar ja Karro avaldasid, milline on nende nägemuses Tallinn aastal 2035.
Eesti pank hoiatab kurjakuulutavate arengute eest: riskid ärikinnisvaras kuhjuvad
Uudised
  • 10.10.25, 11:00
Eesti pank hoiatab kurjakuulutavate arengute eest: riskid ärikinnisvaras kuhjuvad
LHV pensionifondide kinnisvarainvesteeringute juht Rait Riim lahkab olukorda armutult.
Uudised
  • 13.10.25, 06:30
Vajadus büroopindade kasutusotstarbe muutmiseks on olemas
Riim: Meie turu tüüpne eluase on magalapiirkonna tüüpkorter, mitte Kalamaja mereäärse uusarenduse luksuskorter, ja magala tüüpkorter on keskmist palka teenivale leibkonnale vägagi kättesaadav
Üle 125-aastase ajalooga tööstuskvartalit arendatakse 15-minuti linna põhimõttel. (Visuaali autoriõigused: Endover).
Uudised
  • 09.10.25, 10:33
Galerii: Endover rajab Voltasse 2 kõrghoonet
City Plaza 2 arhitektuurse lahenduse on loonud Alver Arhitektide büroo arhitektid Andres Alver, Tarmo Laht, Sven Koppel ja Kristjan Värav.
Uudised
  • 10.10.25, 10:48
Galerii: Estconde pani City Plaza 2-le nurgakivi
  • ST
Sisuturundus
  • 13.10.25, 11:56
Kui ehitaja ühineb projektiga alles projekteerimise lõpus, on viga juba sisse programmeeritud

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele