Tarbijakaitseamet tuvastas 45 krediidiandja ja -vahendaja tegevust kontrollides hulgaliselt rikkumisi, mis olid peamiselt seotud hüpoteegiga seotud eluasemelaenu teabe ja lepingutega.

- Laenuandjad meelitasid uusi kliente pooltõdedega
- Foto: Pixabay
Kõik seni kontrollitud ettevõtted on praeguseks oma tegevust korrigeerinud, avaldas amet. Suurimaks probleemiks oli, et laenuvõtjale ei selgitatud laenulepingu üldtingimustes õigust selgitusi andmata lepingust taganeda.
Alates 2016. aastast on tarbijal õigus seitsme päeva jooksul põhjust avaldamata elamukinnisvaraga seotud lepingust taganeda. Varem tuli lepingust taganedes avaldada ka põhjus.
Ühtlasi rikkusid laenuadjad vastutustundliku laenamise põhimõtteid ja õhutasid eraisikuid oma makseprobleemide lahendamiseks laenu juurde võtma.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Alates 2016. aasta algusest on tarbijakaitseamet kontrollinud eraisikuist laenuvõtjatele antavat lepingueelset teavet, tarbijakrediidilepingute üldtingimusi ning ettevõtete veebilehtedel avalikustatava teabe vastavust vastutustundliku laenamise põhimõttele. Kontrolli plaanitakse jätkata.
Seotud lood
“Me vaatasime mitmete arhitektuuribüroode portfoolioid läbi, Kontsept Arhitektuuribüroo stiil oli kõige rohkem meie moodi,” ütleb majaperemees Tanel vastvalminud maja ees, endal üks laps süles ning teine jala küljes. Suure inimeste jutud tõmbavad ikka väikeseid inimesi magnetina ligi. Majaperenaine Maris lisab: “Kui me saatsime Kontseptile päringu, kutsusid nad meid kontorisse külla, et plaane lähemalt arutama.” See kõlas nagu lubadus meeldivaks koostööks.