Tarbijakaitseamet tuvastas 45 krediidiandja ja -vahendaja tegevust kontrollides hulgaliselt rikkumisi, mis olid peamiselt seotud hüpoteegiga seotud eluasemelaenu teabe ja lepingutega.

- Laenuandjad meelitasid uusi kliente pooltõdedega
- Foto: Pixabay
Kõik seni kontrollitud ettevõtted on praeguseks oma tegevust korrigeerinud, avaldas amet. Suurimaks probleemiks oli, et laenuvõtjale ei selgitatud laenulepingu üldtingimustes õigust selgitusi andmata lepingust taganeda.
Alates 2016. aastast on tarbijal õigus seitsme päeva jooksul põhjust avaldamata elamukinnisvaraga seotud lepingust taganeda. Varem tuli lepingust taganedes avaldada ka põhjus.
Ühtlasi rikkusid laenuadjad vastutustundliku laenamise põhimõtteid ja õhutasid eraisikuid oma makseprobleemide lahendamiseks laenu juurde võtma.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Alates 2016. aasta algusest on tarbijakaitseamet kontrollinud eraisikuist laenuvõtjatele antavat lepingueelset teavet, tarbijakrediidilepingute üldtingimusi ning ettevõtete veebilehtedel avalikustatava teabe vastavust vastutustundliku laenamise põhimõttele. Kontrolli plaanitakse jätkata.
Seotud lood
Üks suurimaid väljakutseid, millega korteriühistud ja ettevõtted tihti kokku puutuvad, on hoonete tehnosüsteemide järjepidev hooldamine. Hoonetes on sageli väga palju erinevaid ning vajalikke süsteeme – küttesüsteemid, ventilatsioon, vesi ja kanalisatsioon –, mille kõikide regulaarne kontrollimine, hooldamine ja parendamine on tõrgete vältimiseks äärmiselt oluline.