• 05.10.20, 17:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

3 nõuannet juhuks, kui kinnisvaraobjektil avastatakse koroonapuhang

Kui aprillikuus avastati Tartus Raatuse tänava 22 üliõpilaselamust koroonakolle, tuli P. Dussmann Eesti kinnisvara korrashoiuteenuste divisjoni juhil Tanel Tiitsil kriisiolukorda kibekiiresti lahendama asuda.
3 nõuannet juhuks, kui kinnisvaraobjektil avastatakse koroonapuhang
  • Foto: Raul Mee
Kokku tuvastati aprillikuus positiivne koroonatesti tulemus 19 ühiselamu elanikul. Lähikontaktsetena oli isolatsioonis 40 ühiselamu elanikku. Kokku testiti Raatuse ühiselamus 274 isikut. 17. aprillil seati eriolukorra juhi Jüri Ratase korraldusega liikumisvabaduse piirang Raatuse 22 ühiselamus viibivatele elanikele.
„Esimese asjana asusin otsima võimalust täitmaks Terviseameti korraldust esitada kõikide korruste plaanid, kuhu peale on kirjutatud igas toas elava kliendi info koos isikuandmetega. Korraldus oli iseenesest lihtne, aga kohe ilmnesid ka esimesed probleemid selle täitmisega. Mida teha, kui sul on aluseks võtta ainult projektijärgne plaanimaterjal koos ruumide numbritega, aga kliendiandmebaas ja sealsed ruumide numbrid ei lange kokku?“ kirjeldab Tiits keerulist olukorda.
Tartu Ülikool koostöös Üliõpilaskülaga tegi Terviseameti ja SA Tartu Kiirabi juhendamisel põhjalikud ümberkorraldused ühiselamu elukorralduses. Elanikud paigutati hoones ümber nii, et positiivsed, nakatunute lähikontaktsed ja negatiivse proovi andnud isikud oleksid eraldatud. Liikumispiirangutega elanikele korraldati tasuta toitlustamine ning isikukaitse- ja desinfitseerimisvahendid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tiits pani oma kogemuste põhjal kirja kolm nõuannet, mida tasub sarnasesse olukorda sattudes silmas pidada.
Pane tähele!
Tanel Tiits viib läbi koolituse teemal: Ärikinnisvara korrashoid ettevõtte juhile. Vaata SIIT.
„Esmalt on kindlasti oluline, et tunned oma objekti: omad süsteemselt korrastatud objektiinfot, mis on kergesti kättesaadav ja omad ka kompetentsi kinnisvara haldamisel või oled selleks ise piisavalt kompetentne. Tunne ka objekti tehnilisi võimalusi,“ rääkis Tiits.
„Teiseks, tunne enda inimesi. Tööta nende inimestega kellega oleksid valmis nö luurele minema. Kui inimesed raskes olukorras sind maha jätavad, oled nö käpuli, sest üksinda ei suuda keegi meist suurt midagi korda saata.“
Kolmandaks ja üheks olulisima kriteeriumina nimetab ta seda, et isegi mitte lepingulisi suhteid omades tuleks omada partnereid, kes valmis raskel ajal appi tulema ja kaasa mõtlema.
„Hoia häid suhteid igapäevaselt toimetades ja sind aidatakse ka rasketel hetkedel. Siis leiad ka lahenduse, kuidas saada hetkega 400 inimest toitlustatud, kuidas saada kiiresti ligikaudu 13 000 ruutmeetrit desinfitseeritud ja kuidas leida asendused enda nn. ära kukkunud personalile ja nii edasi.“
Tiits rõhutab ka, et lisaks eeltoodule on äärmiselt oluline konstruktiivne koostöö sellistel puhkudel loodavas kriisikomisjonis kohalik omavalitsuse, Päästeameti, Politsei- ja Piirivalveameti, Terviseameti ja teiste ametkondadega.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 28.10.25, 11:15
Pingeteta üle piiride. Kuidas muuta rahvusvaheline kolimine lihtsaks ja inimlikuks?
Kolimine ühest riigist teise on palju enamat kui lihtsalt uue elu alustamine – see on pikk nimekiri küsimustest, muredest ja otsustest, mis algavad juba enne, kui esimene kolimiskast on suletud. Kuhu kõik mahub? Kas mööbel jõuab tervelt kohale? Ja mis saab siis, kui teel juhtub midagi ootamatut? Need on küsimused, mida Meu Express kuuleb iga päev ja millele neil on aastatepikkuse kogemuse toel välja kujunenud kindlad vastused.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele