Colliers International tegevjuht Avo Rõõmussaar rääkis intervjuus, et järjest enam kasvab nende kaupluste formaatide hulk, mis keskenduvad odavale kaubale. Näiteks A1000, Lidl, Pepco, DEPO, Realiseerimiskeskus, Uuskasutuskeskus jne.
Üldistest trendidest kaubanduskinnisvara turul tõi ta värskest Kesk- ja Ida-Euroopa kaubanduskinnisvara ülevaatest välja, et kõikides riikides on kaubandus praeguses kriisis pihta saanud ning e-kaubandus näitab tõusu. „Kaubanduses on külastajate arv vähenenud 20-40% ning aasta jooksul on olnud nii turult lahkujaid kui ka sisenejaid. Suurimad laienejad on olnud kogu piirkonnas Ikea, H&M ning Burger King. Baltikumist lahkus turult River Island.“
Fassaadide tootmine on viimase kümnendi jooksul teinud läbi suure muutuse. Kui varem tähendas tellimus etteantud jooniste järgi tootmist, siis nüüd oodatakse tootjalt terviklikkust: projekteerimist, tehnilisi lahendusi, tootmist ja paigaldust. Metallfassaadide tootja Parmet AS juht Erki Parik nendib, et selline muudatus teeb küll nende töö keerulisemaks, ent samas toob tellija jaoks kaasa parema tulemuse.
Erkki Raasuke kinnisvaraarendajate suure tootlusega võlakirjadest: “Kui keegi tahab Vene ruletti mängida või lihtsalt vaadata tikuga, kas paagis on bensiini, siis andke tuld.” Eesti turul on veel üks tõsine pitser.