SEB Eesti Ühispanga jaepanganduse direktor
Riho Unt ennustab, et enne raskustesse sattumist hakkavad arendajad tegema
üliinimlikke pingutusi, et müüki parandada: mastaapne reklaamikampaania,
kliendipäevad, lisa soodustused jne.
Massilist pankrotilainet Unt siiski uskuda ei taha, kirjutab Äripäeva erileht Kinnisvara.
"Praegu ei ole pangad veel survemehhanisme kasutama hakanud, sest raskemad ajad on tabanud eelkõige väikseimaid arendajaid, kelle kapitaliseeritus on väike. Suurematel arendajatel on küllalt hea laenuteenindamise võime, seetõttu ei ole pangad pidanud radikaalseid meetmeid kasutusele võtma," rääkis Unt.
Undi sõnul võib olla oht, et arendajad venitavad viimase minutini ning siis lasevad kõik korraga hinna alla. "See oht võib olla, kuid hindade alandamisel on piirid. Müügis olevatel ja müüki tulevatel elamispindadel on omahinnad märkimisväärselt kõrgemal kui aastaid tagasi. Enne hindade langemist kasutavad kinnisvara arendajad kõiki müügitehnikaid, näiteks suurendatakse reklaamikulutusi, lisatakse ostjatele erinevaid lisahüvesid, hakatakse tegema kliendipäevi, kus pakutakse hinnasoodustusi. Pole mingit põhjust arvata, et hinna alandamine oleks ainuke võimalus kinnisvara müüa. Seega on alles nüüd kätte jõudnud aeg, mil tuleb kaupa müüma hakata. Kuidas seda efektiivselt teha, peavad kinnisvaraarendajad ise välja mõtlema. Uut elamispinda vajavad Eesti inimesed ikka ja laenuvõimelist elanikkonda on samuti," märkis ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
“Me vaatasime mitmete arhitektuuribüroode portfoolioid läbi, Kontsept Arhitektuuribüroo stiil oli kõige rohkem meie moodi,” ütleb majaperemees Tanel vastvalminud maja ees, endal üks laps süles ning teine jala küljes. Suure inimeste jutud tõmbavad ikka väikeseid inimesi magnetina ligi. Majaperenaine Maris lisab: “Kui me saatsime Kontseptile päringu, kutsusid nad meid kontorisse külla, et plaane lähemalt arutama.” See kõlas nagu lubadus meeldivaks koostööks.