• 27.01.09, 17:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vichmann ja Miil ostsid 75% Leedo laevaärist

Marcel Vichmann ja Olav Miil ostsid välja Arco Vara asutajate Richard Tomingase ja Hillar-Peeter Luitsalu 75% suuruse osaluse kolmes firmas, mille tellimusel valmivad mandri ja saarte vahelistele liinidele uued parvlaevad.
Kolme uue parvlaeva ehitus BLRT Leedu tehases maksab miljardi krooni ringis. Parvlaevu hakkab opereerima Vjatšeslav Leedole kuuluv Saaremaa Laevakompanii.
Kolm ettevõtet, millest 75% kuulus aasta alguseni Tomingasele ja Luitsalule on OÜd Dagenhart, Reyna Trade ja Paxton Assets. Osalus neis jaguneb ASi Ärimaja kaudu Miili ja Vichmanni vahel võrdselt.
Olav Miili sõnul on investeering uutesse laevadesse olemuselt võrdväärne kinnisvarasse investeerimisega. Praegu pole kinnisvaraettevõttel vahet, kas üürida välja laeva või kontoripinda, lisas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Uute laevade rendihindu ei osanud Miil veel öelda. "Praegu on veel aega atra seada," märkis ta. Läbirääkimised uute parvlaevade rentija ehk Leedole kuuluva ning Saaremaa ja Hiiumaa liinidel opereeriva Saaremaa Laevakompaniiga on veel pooleli, selgitas Miil.
Miil nentis, et praamiühendust organiseeriva Saaremaa Laevakompanii vaevu ots otsaga kokku tulemine mõjub hirmutavalt. "Siiski loodame, et hoolimata ka kehvast majanduslikust olukorrast investeeringud ennast ära tasuvad," lisas Miil. Investeeringu planeeritud tasuvusaega ta kommenteerida ei soovinud. "Sellele läheb ikka pikki aastaid," kinnitas ta vaid.
Arco Vara suuromanik Richard Tomingas ei soovinud Äripäevale Miili ja Vichmanniga sooritatud tehingut kommenteerida, viidates ärialastele kokkulepetele ja sellele, et laevaehituses osalevad firmad pole avalikud organisatsioonid.
2007. aasta suvel asutatud Dagenharti, Reyna Trade'i ja Paxton Assetsi osanikeks olid tänavu 1. jaanuarini Leedo ja Luitsalu kumbki 25 protsendiga ning Tomingas 50 protsendiga. Vichmanni ja Miili lisandumisel osanikeringi Leedo osalus ei muutunud.
Esimene leping uue parvlaeva ehituseks sõlmiti sügisel 2007. Lisaks on tellitud veel kahe parvlaeva ehitus. Kolme laeva ehitatakse Leedus BLRT-le kuuluvas Klaipeda laevatehases, lõppviimistluse saavad alused Norras teises BLRT tehases.
Pärast parvlaevade valmimist renditakse need Saaremaa Laevakompaniile. Kolm uut laeva tulevad saarte ja mandri vahelistele laevaliinidele sel ja järgmisel aastal. Laevad on ligi sada meetrit pikad, igaüks neist mahutab 160 sõiduautot ja kuni 600 reisijat.
Saaremaa Laevakompanii võitis konkursi saarte ja mandrivaheliste parvlaevaliinide opereerimiseks 1994. aastal. 2006 loodi parvlaevaliinide opereerimiseks tütarfirma OÜ Väinamere Liinid, mis tegeleb teenuse korraldusega. Saaremaa Laevakompanii põhitegevuseks jäi laevastiku tehniline korrashoid, meresõiduohutuse tagamine ja laevade mehitamine.
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 28.10.25, 11:15
Pingeteta üle piiride. Kuidas muuta rahvusvaheline kolimine lihtsaks ja inimlikuks?
Kolimine ühest riigist teise on palju enamat kui lihtsalt uue elu alustamine – see on pikk nimekiri küsimustest, muredest ja otsustest, mis algavad juba enne, kui esimene kolimiskast on suletud. Kuhu kõik mahub? Kas mööbel jõuab tervelt kohale? Ja mis saab siis, kui teel juhtub midagi ootamatut? Need on küsimused, mida Meu Express kuuleb iga päev ja millele neil on aastatepikkuse kogemuse toel välja kujunenud kindlad vastused.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele