"Ühed seltsid arvutavad makset auto turuväärtusest lähtuvalt, teised lähtuvad aga margist ja mudelist. Lisaks tuleneb hindade erinevus ka teeninduskanali valikust, interneti iseteenindusbüroost ostes on makse alati 15 protsenti odavam," selgitas Lääne.
Oluline hinna mõjutaja on kahjustatistika
Gjensidige Baltic Eesti filiaali juhataja Marko Privoi ütles, et kindlasti mõjutab kõikides kindlustusseltsides kindlustusmakset iga konkreetse margi ja mudeli kahjustatistika. Kui ühe margi ja mudeliga juhtub tihedamini õnnetusi, siis mingil hetkel muutub see mark või mudel kindlustuse mõistes kahjulikuks ja kindlustusselts võib korrigeerida vastavaid koefitsiente.
Samuti mõjutavad kindlustusmakset isiku vanus, omavastutuste suurused, sõiduki ehitusaasta, kehtivusala, kasutusala, kindlustusmaksete arv jne. Oma rolli mängib ka sõidukimargi varuosade hind ja nende kättesaadavus.
ERGO kindlustusdirektor Andres Konsap kommenteeris, et hinna kõrval tuleks vaadata ka, milliseid katteid ja millist teenust kindlustus sisaldab. "Majanduslikult ebastabiilsel ajal on oluline valida kindlustusandjaks selts, kes hüvitab kahjud kiiresti ja korrektselt, ilma jokitamiseta," kommenteeris ta.
Lisaks kiirele ja korrektsele kahjukäsitlusele tõi Konsap ERGO autokindlustuse trumbina välja tasuta auto- ja puksiiriabi.
Lääne sõnul valitseb kaskokindlustuse turul suur konkurents. Pärast Euroopa Liiduga ühinemist suurenes oluliselt kindlustusturu osaliste arv ja seetõttu ka hinnakonkurents, mille tagajärjeks on kindlustusmaksete odavnemine. "Uusi kliente praegu turule praktiliselt juurde ei tule, äriklientide arv on pisut vähenenud," märkis ta hetkeseisu kohta.
Privoi lisas, et paljudel transpordiettevõtetel on veomahud kukkunud ning sõidukite kindlustamine ei ole enam primaarne.