• 14.08.09, 15:59
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

M-parkimise võla tasub telefonioperaator

Ehkki paljude riikide seadused m-parkimise jt mobiilimaksete tasumata jätmise riske ei maanda, on siinsed telefonioperaatorid maksmiskohustuse oma õlgadele võtnud. Telefonioperaatoreid aitavad seejuures plussi jääda m-maksete kõrged vahendustasud.
M-maksed on üks neid väheseid valdkondi, mille turg liigub praegu üldise majandusega võrreldes vastupidises suunas. Samas kavatseb Soome uue seadusega m-teenuste riski mobiilioperaatorile veeretada ning telefonioperaatorfirmasid võlgu jäädud m-arveid maksma sundida. See võib muuta m-teenuste pakkumise mõttetuks, kirjutas sel nädalal portaal mbnet.fi.
Mobiiltelefoniga makstava teenuse näiteks tõi Soome portaal Helsingi transpordi mobiilipileti. Praeguse seaduse järgi jääks tasumata m-pilet Helsingi transpordikorraldaja HKLi mureks. Uus seadus jätaks kliendi maksmata arvest tulnud kahju telefonifirma kanda. Maksuteenuste seadust pole Eduskunnas veel hääletatud, ent kui see heaks kiidetakse, jõustub uus kord juba novembris.
Äripäev uuris Eesti suurematelt m-lahenduste väljatöötajailt, kuidas Soome samm telefoni lisateenuste turgu mõjutab ning mis ses vallas Eestis toimub.
Mobi Solutions Fortumo juht Rain Rannu ütles, et mobiiliteenused ja mobiilimaksed on kõikides riikides kaardimaksetega võrreldes oluliselt kallimad. "Kui kaardimakse puhul võtab pank endale mõne protsendi tehingu väärtusest, siis mobiilimaksete puhul jääb operaatori osaks sageli mitukümmend protsenti tehingu summast," selgitas Rannu.
"Suuremat protsenti põhjendab operaator muu hulgas sellega, et võtab enda kanda osa krediidiriski. Kui lõppklient ei maksa oma mobiiliarvet ära, võtab operaator selle kahju sageli enda kanda," lisas Rannu. Kaupmeestele selline lahendus sobib, kuna neil puudub igasugune võimalus ostja mobiiliarvet sisse nõuda.
"Kujutage nüüd ette olukorda, kui kaupmees müüks kauba kliendile, annab selle üle ja siis kuu aja pärast tuleb teade, et kauba eest ei laekugi raha, kuna ostja pole maksnud mobiiliarvet," kirjeldas Rannu olukorda, millesse Helsingi transpordikorraldaja oli senini seatud.
Seega tegelikkuses toimibki juba paljudes riikides sh Eestis vähemalt kahe operaatori puhul selline süsteem, kus riskid jäävad mobiilioperaatori kanda, rääkis Rannu.
Aspiro Eesti juht Mart Kikas ütles, et tal on Soome seadusemuudatuse kohta liialt vähe informatsiooni, et seda sisuliselt kommenteerida. "Uudisest ei tule välja, millisele osale turust ja millistele teenustele see rakendub. Seega ei oska hinnata selle võimalikku mõju," lisas ta. "Näitena toodud transpordipileti puhul tundub, et krediidirisk pannakse mobiilioperaatoritele, mis suurendab tõenäoliselt teenuste osutajatelt võetavaid vahendustasusid."
Eesti ettevõtjaid Soome seadusemuudatus tõenäoliselt ei mõjuta. "Kui mõni Eesti ettevõtja on oma teenustega Soome turul, siis tõenäoliselt see neid mõjutab," oletas Kikas. Aspirot ennast see ei puuduta, kuna firma pole makseteenustega Soome turul.
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 06.12.24, 15:18
Jätkusuutlikkuse sertifikaadil on kinnisvaraturul kaalu
Kinnisvaraarendusettevõte Avalon ehitab Tartu mnt 44 aadressile LEED sertifikaadi nõuetele vastavat äripindadega korterelamut. Selle teeb tähelepanuväärseks asjaolu, et Avalon on üks esimesi arendajaid, kes korterhoonele kvaliteedisertifikaati taotleb.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele