Estonian Air alandas pilootide ja stjuardesside palka paar nädalat tagasi kolmandiku võrra, ametiühingud ei kavatse sellega leppida.
Suuremat osa Eesti liinilendureid koondav ametiühing eesotsas selle esimehe Rauno Menninguga lubab äkilise otsuse eest ettevõtte algatuseks töövaidluskomisjoni kaevata ning kui sellest abi ei ole, siis võetakse kohtutee ette.
Estonian Airi president Andrus Aljas ütles Äripäevale, et lennufirma oli sunnitud "lendava personali" palku tõepoolest 30% alandama.
"Üldisest majandusolukorrast tulenevalt ja oluliselt vähenenud nõudluse tõttu on Estonian Air otsustanud tähtajaliselt vähendada lendava personali töötasu, kuna meil ei ole kolmekuiseks perioodiks täismahus tööd pakkuda. Paralleelselt on töötajatel õigus vähendada samas mahus oma tööaega," lisas Aljas.
Tema sõnul kaaluti eelnevalt läbi ka kõik muud võimalused.
"Sealhulgas töötajate arvu vastavusse viimine töömahu hulgaga ehk siis töökohtade koondamine, aga kuna praegune olukord on kahtlemata ajutine, siis ei ole meie heade töötajate koondamine kuidagi põhjendatud," selgitas ettevõtte president Äripäevale.
Samas ei nimeta Aljas isegi mitte suurusjärku, kui palju raha õnnestub paarikuulise palgalangetamisega Estonian Airil säästa.
Kas ametiühingud nõustusid palgalangetamise ettepanekuga protestideta?
"Tegemist on selgelt põhjendatud otsusega, aga loomulikult ei ole sellised otsused kerged," ei nimeta Aljas vastuses kordagi sõna "ametiühing".
Eesti Liinilendurite Ametiühingu esimehe ja Estonian Airi kapteni Menningu sõnul ei rääkinud ettevõtte juhatus palgaalandamise eel ametiühingutega sellest sõnagi.
Menningu väitel rikkus Estonian Airi juhtkond kiirkorras palka alandades ametiühingute suhtes informeerimis- ja konsulteerimiskorda.
"Ettevõtte juhatus käitus meiega igati korrektselt, aga… Me tegeleme selle asjaga. Erinevad õiguskaitseorganid, tööinspektsioon, töövaidluskomisjonid, kohtud… Kõik on töös, aga ma ei tahaks seda teemat ajakirjanduses edasi arendada," lõpetab Menning kiiresti telefonikõne.
Hetkel kuum
Kodu omamist investeeringuks pidada ei saa, kuna investeering peaks kapitali kasvatama. Küll aga on kodu ostmisel selge säästmise ehk kapitali säilitamise funktsioon.
TASUB TEADA
Töötasud enne kärpimist:
kapten ca 90 000 kr kuus
1. piloot 50 000-60 000 kr kuus
2. piloot 25 000-30 000 kr kuus
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Tallinn on läbi tegemas suurt muutust.
Peatänava projekt, mis muudab südalinna jalakäijasõbralikumaks ja äriliselt atraktiivsemaks, on lõpuks taas päevakorras. See tähendab, et kesklinna kinnisvara saab uue väärtuse – ja just praegu avaneb haruldane võimalus omada äripinda, mis asub selle arengu südames.