• 24.03.10, 14:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EL toetab Väo-Maardu teelõigu ehitamist 800 miljoniga

Euroopa Komisjon kiitis 19. märtsil heaks Väo-Maardu teelõigu rekonstrueerimise rahastamise 800 miljoni krooni ulatuses.
Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist rahastatava projekti kohaselt on plaanis rajada piirkonda viis liiklussõlme: Väo liiklussõlm, Iru-Loo liiklussõlm, Maardu liiklussõlm, Jõelähtme liiklussõlm ning Kroodi liiklussõlm. Projekti ühele osale, mis hõlmab Loo-Maardu teelõigu ehitust, on hankeleping maksumusega 350 miljonit krooni sõlmitud ning hetkel töö objektil juba käib.
Arvestades, et rekonstrueeritav tee teenindab Tallinnast lähtuvat ning sinna sumbuvat Narva-suunalist liiklust ja suurt liiklussagedust (17 500 – 32 000 sõidukit), on projekt võrdselt olulise tähtsusega nii riigi kui ka Tallinna ja Maardu linna seisukohalt.
Majandusminister Juhan Partsi sõnul on algav tee vaid üks osa terviklikust lahendusest: vaja on kiiresti edasi liikuda Tallinna ümbersõidu liiklussõlmega. „Loodan siin omavalitsuste koostööle ja konstruktiivsusele. Kui tehtavate tööde nimekirja lisada veel Ülemiste ristmik, saab Tallinna üks magistraal täiesti uue kvaliteedi,“ lisas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Väo-Maardu teelõigu rekonstrueerimise käigus tõstetakse kasvava liiklussageduse valguses oluliselt liiklusohutust, kuna likvideeritakse ohtlikud samatasandilised ristmikud ja suletakse tagasipöörded. Samuti paraneb tee valgustus, juurde rajatakse ohutusbarjäärid ning parandatakse liikluskorraldust.
Juhan Parts allkirjastas siseriikliku projekti rahastamisotsuse mullu 5. juunil ning see võimaldas projekti käivitada enne Euroopa Komisjoni otsust. Ehitusega tehti algust tänavu veebruaris ning tööd saavad valmis 2012. aasta lõpuks. Tööde kulgu saab jälgida Maanteeameti kodulehelt.
Tegemist on transpordi valdkonnas Euroopa Komisjoni teise Eesti suurprojekti rahastamisotsusega. Praeguse seisuga on Euroopa Komisjoni juures veel menetluses kaks Eesti transpordi suurprojekti: Ülemiste liiklussõlme rekonstrueerimine Tallinnas ja E263 Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa põhimaantee Aruvalla-Kose ja Mäo möödasõidu projekteerimine ja ehitus.
Euroopa Komisjoni heakskiitu vajavad projektid, mille maksumus on üle 50 miljoni euro.
 
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.10.25, 09:00
Sossi mäele kerkiv Eesti esimene puitkõrghoone murrab nii ehitus- kui ohutusmüüte
Oktoobris peetakse Sossi mäel sarikapidu, sest Eesti esimene puitkonstruktsiooniga kõrghoone hakkab valmima.

Hetkel kuum

Kinnisvaraturg ei saa olla muust majandusest eraldiseisev, osutab tõsiasjale tähelepanu Ober-Haus Real Estate Advisors AS tegevjuht Keir Hildebrand.
Suur lugu
  • 15.10.25, 13:10
Enam ei tööta mõtteviis: „maa maksis nii palju, ehitus nii palju – odavamalt müüa ei saa“
Järjest olulisemaks muutub nüüd arendajate kapitaliseeritus. Üüriturul väljakutsed kasvavad.
Saue Smart ärihoonele omistati LEED Silver sertifikaat, mis kinnitab hoone vastavust rahvusvahelistele keskkonnasäästlike ehitiste standarditele.
TOP
  • 15.10.25, 09:57
Hoonearendajate TOP | Võitja käive ja kasum tegid võimsa hüppe
Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar ja Tallinna Linnaplaneerimise Ameti juhataja Martin Karro.
Uudised
  • 13.10.25, 13:30
Kinnisvaraarendaja ja planeerimisameti juht tegid kokkuleppe
3,5 aasta pärast on Tallinnal olemas üldplaneering. Vanalinna arendamise osas leiti koostöökoht. Kivisaar ja Karro avaldasid, milline on nende nägemuses Tallinn aastal 2035.
Eesti pank hoiatab kurjakuulutavate arengute eest: riskid ärikinnisvaras kuhjuvad
Uudised
  • 10.10.25, 11:00
Eesti pank hoiatab kurjakuulutavate arengute eest: riskid ärikinnisvaras kuhjuvad
LHV pensionifondide kinnisvarainvesteeringute juht Rait Riim lahkab olukorda armutult.
Uudised
  • 13.10.25, 06:30
Vajadus büroopindade kasutusotstarbe muutmiseks on olemas
Riim: Meie turu tüüpne eluase on magalapiirkonna tüüpkorter, mitte Kalamaja mereäärse uusarenduse luksuskorter, ja magala tüüpkorter on keskmist palka teenivale leibkonnale vägagi kättesaadav
Üle 125-aastase ajalooga tööstuskvartalit arendatakse 15-minuti linna põhimõttel. (Visuaali autoriõigused: Endover).
Uudised
  • 09.10.25, 10:33
Galerii: Endover rajab Voltasse 2 kõrghoonet
City Plaza 2 arhitektuurse lahenduse on loonud Alver Arhitektide büroo arhitektid Andres Alver, Tarmo Laht, Sven Koppel ja Kristjan Värav.
Uudised
  • 10.10.25, 10:48
Galerii: Estconde pani City Plaza 2-le nurgakivi
  • ST
Sisuturundus
  • 13.10.25, 11:56
Kui ehitaja ühineb projektiga alles projekteerimise lõpus, on viga juba sisse programmeeritud

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele