Islandi tuhapilve tõttu teatas enamik Eesti kindlustusfirmasid, et korvavad klientidele tuha tõttu tekkinud kulutused. Salva aga võttis esialgu mõtlemisaega ja otsustas teistest hiljem, et maksab klientide lisakuludest kinni poole.
"Salva Kindlustuse ASi reisikindlustuslepingute kohaselt ei loeta vulkaani purskamisega seotud reisitõrke juhtumeid kindlustusjuhtumiteks," kommenteeris Salva kindlustusdirektor Urmas Kivirüüt. Tema sõnul anti sellest ka klientidele teada.
Arvestades sündmuse erakordsust, võeti aga klientide tuhapilvega seotud kahjuavaldused vastu. "Maikuu lõpus otsustas Salva Kindlustuse juhatus, et vaatamata sellele, et sõlmitud reisikindlustuse leping seda ette ei näe, kompenseeritakse oma klientidele pool tekkinud põhjendatud kulutustest," märkis Kivirüüt. Enamik rahast on klientidele üle kantud, ent kogusummat keeldus ta nimetamast.
"Kui vaadata Salva teadet, mis tuli tuhakahjude ajal, siis nad ütlesid kohe, et lähenevad juhtumipõhiselt," kommenteeris ERGO Kindlustuse kommunikatsioonijuht Anu Vahtra-Hellat. "See, kuidas käitub Salva, ei näita seda, kuidas teised peaksid või võiksid käituda," märkis ta.
ERGO soovis mainet hoida
"Selline asi võib mõjuda ka ettevõtte mainele. Kuna taga oli palju reisijaid ja kliente, siis meie otsustasime kasvatada inimeste usaldust ja teadlikkust reistõrke kindlustuse olulisusest," seletas kommunikatsioonijuht.
Seesami turundusjuhi Tiia Pröömi ütlusel oli neile olukord algusest peale selge. "Meie tingimuste järgi ei ole tegemist välistusega," selgitas ta. "Kuna tingimuste kohaselt ei pea Salva selliseid juhtumeid hüvitama, oli tegemist klientidele vastutulekuga," lisas Prööm.
NUMBER