Telefonimüüjaid on raske leida, olgugi et Eestis on endiselt ligi 100 000 töötut, rääkis Äripäeva müügikonverentsil Starmani telefonimüügi valdkonnajuht Magnus Vaht.
Kui praegu vaadata CV-portaalidesse, siis Starmani kuulutusi leiab sealt väga vähe. Suur osa telefonimüüjaist leitakse töötajate tuttavate tuttavate kaudu. Korraga värbab Starman viis-kuus telefonimüüjat, et neid koos välja koolitada.
Otsime inimesi, kes jääks meile mitte kuuks-kaheks, vaid kaheks-kolmeks aastaks või rohkemaks, rääkis Vaht. Esimese telefoniintervjuu teeb personalijuht. Siis kutsutakse valitud inimesed vestlusele ja kolmandaks etapiks on müügikõne. Starman jälgib, kuidas müügikõne toimub, ja kui kandidaat ei suuda esimese 15 sekundiga kuulajas huvi tekitada, ei ole sealt ka edaspidi midagi tulemas.
Üldjuhul toimuvad Starmani koolitused kõik firmasiseselt. Kui inimene on aga juba tööle võetud, saab ta aasta jooksul ühe või kaks väliskoolitust.
"Kuidas me uut töötajat hoiame, et ta töötaks vähemalt aasta? Selleks on oma praktikad," sõnas Vaht. Viimase aasta jooksul on lahkunud kaks müügiinimest, kes tulid tööle 2010 aprillikuus. Müügitöö ei olnud nende jaoks see õige.
Kuulame müügikõnesid nii individuaalselt kui ka grupis, kirjeldas Vaht viisi, kuidas ettevõte müügiinimeste tööl silma peal hoiab. Vahel tuleb ideid, mida klientidele öelda, ka kaastöötajailt. Individuaalselt kuulatakse müügikõnesid kord-kaks nädalas.
Kui mõni aeg tagasi oli müük suhteliselt agressiivne, siis praegu on sellest saanud pigem teenindav müük, kuna valikut on nii palju, lisas Vaht.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Kui eramajade omanikud on üsna teadlikud puuraukudega maakütte eeliste suhtes, siis kortermajade elanike ning ühistuliikmete seas võib veel kohata kahtlevat seisukohta.