"Miks üldse Pärnu ümbersõidu ehitus peatati? Kõik süüdistavad ettevõtjaid, aga mis tegelikult juhtus? Põhjus oli labaselt lihtne - riik sundis ettevõtjaid maksma kinni enda tõstetud kütuseaktsiisi. Tee-ehituses on teadupärast tegemist naftasaadustega ning sisuliselt selle aktsiisitõusu tulemuseks oli miljonitesse ulatuv lepingu kallinemine. Riik maanteeameti kehas teatas meile rahumeeli, et see on teie probleem - oleksite pidanud seda ette nägema. Mida ette nägema?! Seda, et riik tõstab makse selleks, et ennast majanduskriisis vee peal hoida, aga sunnib ettevõtjat oma taskust sellest tulenevat kinni maksma?" ütles Koger & Partnerite juhatuse esimees Andres Koger.
"Pärnu ringtee uus hange on praegu kuni 100 miljonit krooni (6,4 mln eurot) kallim," väitis Koger. Tema sõnul võitsid nad Bindersiga hanke, pakkudes tee-ehituse hinnaks ca 240 miljonit krooni (15,38 mln eurot), uuel hankel kisub hind aga juba üle 20 miljoni euro.
Maanteeameti teada ei veninud ringtee ehitus mullu kevadsuvel aga mitte raha kui hoopis ehitajate omavaheliste probleemide pärast. Lisaks oli amet kõneisik Allan Kasesalu väitel sunnitud korduvalt laskma kehva tööd ümber teha. Ameti väitel ei rikkunud nad lepingu ühtki sätet ning neil polevat olnud ehitajaga ka ühtki konkreetset probleemi, mille lahendamine või millele järeleandmine oleks võimaldanud ehitust kiiremini lõpetada. "Veebruaris teatas kontsern, et katkestab ehituse, ning ei soostunud seda ka maanteeameti veenmise järel jätkama," nentis Kasesalu.
"Ütlen, et kui veel üks tee-ehitaja mõtleb lepingu katkestada, järgnevad riigi poolt väga tõsised sanktsioonid. Peaks olema süsteem, kus lepingu katkestaja ei pääse enam riigihankele. Vajadusel tuleb korrigeerida ka seadusi," ähvardas majandusminister Juhan Parts ülemöödunud nädalal Äripäevas.
Loe teehanke kohta täna ilmunud Äripäevast. Artikli lugemiseks vajaliku päevapileti saab osta siit Äripäeva saab tellida siit.
Autor: Haldusuudised.ee