Stephen Elop on Nokia tegevjuhina teinud ajalooliselt palju kahju oma ettevõttele, kirjutab Nokia eksdirektor, praegu tehnoloogiakonsultandina tegutsev Tomi Ahonen oma blogis, mida vahendab Iltasanomat.
Ahoneni järgi on Elop korranud kaks kuulsat tegevdirektori viga. Ahonen lansseerib mõistega "Elop-efekt", mis on kombinatsioon nn Osborne- ja Ratner-efektidest.
Lisaks sellele, et Elop teatas Nokia vahetamisest Symbiani ja MeeGo operatsioonisüsteemid Microsofti operatsioonisüsteemi vastu (Osborne efekt), kirus ta ka ettevõtte oma operatsioonisüsteemide konkurentsivõimetust (Ratner efekt).
Osborne-efektile sarnase vea tegemine nõuab kvalifitseerimata tegevdirektorit. Oma toodete kutsumine rämpsuks nõuab aga kolossaalset idiooti tegevjuhiks. Nüüd on meil aga uus standard äärmiselt asjatundmatule ja mainet kahjustavale ärijuhtimisele: Elop-efekt, kus tegevjuht kutsub oma tooteid konkurentsivõimetuteks ning samal ajal teatab liikumisest uuele platvormile, mida momendil aga müügis pole. See on aga kiireim viis ettevõte hävitada.
Ahoneni hinnangul hakatakse järgnevatel aastakümnetel Elop-efekti õppima majandusteaduste kursustel just selle näite põhjal, tuues seda välja kui ühte kahjulikumat suurettevõtte tegevdirektori avaldust. Ahonen nõuab, et Elop tuleb viivitamatult Nokia juhatusest vallandada.
Tomi Ahoneni inglisekeelne originaalartikkel on leida siit lingist.
Autor: Haldusuudised.ee