Venemaa tööstuskauba raudteevedaja Rail Garanti üks kaasomanikke, Venemaa ärimees Sergei Guštšin ütles, et võimalusi ei ole transpordi valdkonnas just liiga palju, kuna kõik terminalid on juba hõivatud. See seletab nende huvi Eesti vastu.
Järgneb intervjuu Sergei Guštšiniga:
Mis on Teie huvi ehitada Eestisse konteineriterminal?
Me oleme arenenud ja areneme ka edasi transpordi valdkonnas. Meil on olemas transpordiäris vajalikud tegevusharud, näiteks vagunite remont.
Oli olemas võimalus osaleda konkursil ja oli võimalus ehitada nullist. Me oleme kõik oma projektid ja ettevõtted ehitanud üles nullist, see ei ole mingisuguse valmisettevõtte ostmine. Võimalusi ei ole selles valdkonnas just liiga palju, kuna kõik terminalid on juba hõivatud. Ehitame nullist hea sadama, saame lisatulu, saame osaleda uutes väljakutses. See on meie niinimetatud strateegia.
Teie olete selle ettevõtte üks suurematest omanikest?
Mina koos partneri Sergei Smõsloviga lõi ettevõtte nullist. Lõime ja arendame.
Kes on veel osanikud Rail Garanti grupis ja näiteks Rail Garant Estonias?
Rail Garant Estonia OÜ on meie 100% tütarettevõte, millega on meil mugavam saada tulu Eesti klientidelt Eesti ettevõttesse. Siis on meil ettevõte Venemaal, kus on parteriteks Nikolai Falin ja Sergei Smõslov, rohkem meil Rail Garantis aktsionäre ei ole. On olemas mõned projektid, mis on koostöös teiste partneritega näiteks Ukrainas jne. Rail Garant on valdusfirma, teised ettevõtted on juba omaette.
Meil Eestis on ajalehed kirjutanud, et Rail Garanti osanike seas on kaks ettevõtet Elkins Enterprises ja Manicetus Trading, mis on registreeritud Briti Neitsisaartel.
Tööstuskaubaettevõtte Rail Garanti aktsionärideks oleme meie 90% ulatuses. Tegime kaks lisaettevõtet, mis on 100% Rail Garanti ja G-Garanti tütarettevõtted. Need on loodud arenemiseks ja selleks, et meelitada gruppi investeeringuid. Praegu me peame pankade ja investoritega läbirääkimisi, et gruppi laiendada.
Kas on tõsi, et nende kahe tütarettevõttega on seotud kuidagi Tallinna Sadama juhtkond?
Ei. Seal ei ole mitte mingisugust seost. Need ettevõtted on loodud ammu enne Muuga projekti. Ma tahan veel kord öelda, et Rail Garant on tänaseks suhteliselt suure väärtusega ja me tahaksime ettevõtte ka börsile viia.
Seega need kuulujutud on valed?
Need ei ole mõistlikud. Meie tahame teha ettevõttest avaliku ettevõtet, seega me peame ka mõningaid asju näitama. Me oleme pakkunud Tallinna Sadamale osta Rail Garanti aktsiaid ja me pakume ka teistele aktsionäridele. Me ütleme ka seda avalikult, et Tallinna Sadam võib meie aktsionär olla. Meil on olemas mitu projekti, mis vajavad raha.
See on Teie unistus ja soov?
Ei. Meie soov on see, et meil oleks palju aktsionäre, kes oleksid avatud.
Kas plaanite Eestis vaadata veel teisi projekte?
Meie avastame enda jaoks Eestit ja uusi partnereid siit. Kui leidub siin huvitavaid ja häid pakkumisi, mida ma loodan, et tulevad, siis loomulikult plaanime areneda. Meie grupp üritab kogu aeg leida midagi uut transpordiäris.
Mida teeb Rail Garant?
Rail Garanti ettevõtete grupp on üks Venemaa tööstuskauba raudteeveoste valdkonna liidreid ning kuulub Venemaa eraoperaatorite esikümnesse. Grupi põhiveosteks on süsi, rauamaagi tooraine, mustad ja värvilised metallid, polümeerid, süsivesinikvedelgaasid, naftakeemilised veosed, naftatoodang, suure diameetriga torud ja ehitusveosed.
Rail Garant grupi konsolideeritud veeremipark ulatus 2011. aastal 30 000 vagunini, ettevõtte arengustrateegia näeb ette veeremi suurendamist 2013. aastal 50 000 vagunini.
2011. aasta veosemaht oli 30 miljonit tonni.
Rail Garant grupi müügitulu oli möödunud aastal 350 miljonit USA dollarit, EBIDTA 130 miljonit USA dollarit. Grupi konteineripark kasvas 2011. aastal 1,6 korda ja oli 2500 ühikut, millega Rail Garant kinnitas oma suurima tank-konteinerite operaatori positsiooni Ida-Euroopas.
Rail Garanti kaasomanikeks on Venemaa ärimehed Sergei Guštšin, Nikolai Falin ja Sergei Smõslov.
.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Kinnisvaraturul on mitmeid põnevaid riike, kuhu Eesti investorid on oodatud. Üks selliseid linnu on Dubai. Kiirelt kasvav linn ja lisandunud elanikkond annab kinnisvarasse investeerijatele põhjust rõõmustamiseks, ütles Skover Kinnisvara OÜ juht Sanders Skorik.