Euroopat võib sel sügisel oodata diislikütuse järsk kallinemine, kuna rafineerimistehastes aset leidnud õnnetused on üle kogu maailma vähendanud diislivarusid, kirjutas Reuters.
Rahvusvaheline Energiaagentuur (IEA) on rõhutanud, et probleem ei ole mitte tooraine pakkumises, vaid toodete kättesaadavuses rafineerimistehastest.
Aasia turgudel on diisli hulgihind tõusnud juba 4 aasta kõrgeimale tasemele. Euroopas on ICE diislifutuurid tõusnud juuni 827 dollarilt tonni kohta septembris peaaegu 1030 dollarini tonni kohta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Euroopa ise ei tooda piisavalt diislit enda vajadusteks ning on läbi ajaloo sõltunud impordist, et lünki täita. Kuid sel sügisel võib Euroopa seista silmitsi varude puudujäägiga.
Turg on alates juulist peale Suurbritannia Corytoni rafineerimistehase sulgemist kiiresti kokku tõmbunud. Kuid nõudlus diisli järele on jäänud samaks.
„Nõudlus on tugevam, kui majandusprognoosid näitavad,” ütles Citigroupi energiastrateegia juht Seth Kleinman.
Euroopa rafineerimistehased on suurendanud toodangut, aga need ei ole suutelised tootma kõike diislit, mida Euroopa vajab. Töö seiskumine suurtes USA rafineerimistehastes on vähendanud diisli importi Euroopasse.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Kolimine ühest riigist teise on palju enamat kui lihtsalt uue elu alustamine – see on pikk nimekiri küsimustest, muredest ja otsustest, mis algavad juba enne, kui esimene kolimiskast on suletud. Kuhu kõik mahub? Kas mööbel jõuab tervelt kohale? Ja mis saab siis, kui teel juhtub midagi ootamatut? Need on küsimused, mida Meu Express kuuleb iga päev ja millele neil on aastatepikkuse kogemuse toel välja kujunenud kindlad vastused.