USA Oregoni osariigi seaduseandjad plaanivad liiga ökonoomsete sõidukite omanikelt hakata võtma uut maksu, millest saadud rahad suunatakse teede ja sildade ehitusse.
Uue maksu poolehoidjate loogika kohaselt saab riik elektriautode ja teiste väga ökonoomsete autode omanikelt liiga vähe kütuseaktsiisi, vahendab
auto24.ee väljaannet Salem Statesman Journal.
Kütuseaktsiis on vähemalt teoreetiliselt mõeldud teede ja tänavate korrashoidmiseks ja ehitamiseks. Seega vähendavad liiga ökonoomsed sõidukid laekuvat aktsiisi ja sunnivad osariiki rohkem teedesse raha suunama.
Maksu peaksid hakkama maksma need autoomanikud, kelle sõiduk tarbib vähem kui ühe galloni 55 miili läbimiseks (4,27 liitrit sajale kilomeetrile).
Maksu tasumiseks plaanitakse kaks varianti: maksta iga läbitud miili eest sõidupäeviku alusel või korraga ära aastane summa. Täpsetest summadest keegi hetkel ei räägi, ka seaduses on numbrite kohal tühjad kohad.
Sarnane seadus on juba vastu võetud Washingtonis, seal peavad elektriautode omanikud alates veebruarist maksma aastast "teemaksu".
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Kinnisvarahindade tõustes ja ettevõtete kontorivajaduste muutudes otsitakse üha nutikamaid viise uute vajadustega kohanemiseks. Hästi läbimõeldud sisekujundus võib muuta isegi vähesed ruutmeetrid funktsionaalseks ja inspireerivaks ruumiks. Vestlesime IKEA ärikliendiosakonna juhi Kärilin Kuhlapiga, et uurida, kuidas luuakse sisekujunduslahendusi üürikorteritesse ja mitmeotstarbelistesse kontoritesse. Samuti arutasime, miks on levinud, kuid ekslik arvamus, et sisekujundus on väikese või keskmise suurusega ettevõtete jaoks liiga kallis.