• 08.02.13, 12:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Energia: seadus kohtleb kliente ebavõrdselt

Jaanuarikuu üldteenuse hinna arvutamine on näidanud, et hinnaregulatsioon kohtleb üldteenuse kliente ebavõrdselt, ütles Eesti Energia energiamüügi juht Karla Agan.
"Üldteenuse osutamise kulude puhul ei ole tegelikult oluline, kui palju üks või teine klient elektrit tarbib. Üldteenuse pakkumise kulu on võrdne iga kliendi puhul. Häda on aga selles, et üldteenuse osutajal tuleb liita teeninduskulud kilovatt-tunni hinnale. Siit sünnib aga ebavõrdus, kus erinevate tarbimismahuga kliendid maksavad teeninduse eest erinevalt, kuigi kulud neile on samasuured," selgitas ta.
Elektrituruseadus ütleb Agani sõnul üheselt, et üldteenust tuleb osutada lähtuvalt võrdse kohtlemise põhimõttest.
Üldteenuse hind koosneb peamiselt kahest osast – elektrienergiahinnast ja kliendi teenindamiseks tehtud kulust, mis hõlmavad näiteks klienditeeninduse kanalite tööshoidmist, arveldust ja kõigeks selleks vajalikke infosüsteeme.
"Probleemikoht peitubki selles, et kuigi üldteenuse hinnastamise regulatsioon kohustab üldteenuse pakkujaid täna liitma teeninduskulud kilovatt-tunni hinda, on need tegelikult kliendi, mitte aga müügimahu põhised," märkis Agan.
"Lihtsustatult öeldes – üldteenuse pakkuja teeninduskulu ei mõjuta see, kas klient tarbib ühes kuus 100 kWh või 300 kWh-d. Arve peavad kätte saama mõlemad. Samuti peavad mõlema kliendi jaoks toimima e-teenindus, bürood, klienditelefon," lisas Eesti Energia energiamüügi juht.
Tema kinnitusel tekitab üldteenuse arvutusmetoodika ebavõrdse olukorra, kus 300 kWh tarbiv üldteenuse klient maksab mitmekordselt kinni 100 kWh tarbiva kliendi teeninduskulud. "Enamgi veel – ligi kolmandik üldteenuse kliente tarbib kuus rohkem kui 800 kWh elektrit," lisas Agan.
Kui elektrituruseaduse mõtte kohaselt peab üldteenuse hind olema põhjendatud ja kulupõhine ning tagama üldteenuse klientide võrdse kohtlemise, siis kas praegust olukorda saab pidada võrdseks kohtlemiseks, küsis ta.
"Meie hinnangul mitte ja sellega nõustuvad ka üldteenuse kliendid, kel on põhjendatud ootus olla võrdselt koheldud. Olukorra lahenduseks oleks regulatsiooni muutmine nõnda, et üldteenuse kliendid maksaks võrdselt ühesugust teenindustasu ja eraldi vastavalt tarbimiskogusele elektrienergia eest," selgitas Agan Eesti Energia blogis.
Tema sõnul on energiafirma juhtinud regulatsiooni puudustele ka konkurentsiameti tähelepanu. "Kuigi seni pole meie ettepanek mõistmist leidnud, oleme kindlad, et seisame õige asja eest ning teeme konkurentsiametile uue ettepaneku regulatsiooni muutmiseks nii, et see kohtleks kliente võrdselt," märkis Agan.
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.04.25, 15:02
LEED-sertifikaat Avalon Plaza elamuarenduses: mis kasu toob see ostjale ja investorile?
Üha rohkem ostjaid ja investoreid hindab tänapäeva kinnisvara puhul lisaks asukohale ja ruutmeetritele ka hoone jätkusuutlikkust, energiatõhusust, elukeskkonna kvaliteeti ja mugavust. Üks peamisi kvaliteedi ja jätkusuutlikkuse sümboleid on rohesertifitseerimine. LEED-sertifikaat – maailmas üks tunnustatumaid rohehoonete kvaliteedimärke – on Põhjamaades juba tavapraktika.

Viimased uudised

Hetkel kuum

Arco Vara kinnisvaraanalüütik Mihkel Eliste.
Uudised
  • 10.04.25, 07:00
Eluasemeturg siseneb vastuolulisse faasi
EURIBOR MUUDAB SUUNDA. Põhjalik graafik näitab müügipakkumiste arvu- ja hinnadünaamikat Eesti korteriturul perioodil 2022-2025
Laopindadeturg vahetab käiku.
Uudised
  • 11.04.25, 06:30
Vaid julgetele ja tegusatele: laopindade turg asub tõusma
Laopindadeturg vahetab käiku: huvi kasvab, ettenägelikud investeerivad
Invego juht Kristjan-Thor Vähi.
Uudised
  • 09.04.25, 06:45
Kristjan-Thor Vähi Portugalist: geopoliitiline olukord kindlasti osade ostjate huvi on mõjutanud
VAIKNE LAHKUMINE. Vaata, milline on näiteks Portugali arenduse tüüpilise Eesti päritolu kliendi profiil.
Eco Advice´i tegevjuht Anton Nikitin toob välja põnevad turuarengud.
Suur lugu
  • 16.04.25, 13:33
Omad lähevad, võõrad tulevad. Kas Eesti hakkab muutuma Šveitsiks?
Anton Nikitin: Iga välismaal ostetud üürikorter on Eestis ostmata jäänud korter.
EKFL juhatuse aseesimees Ingvar Allekand.
Uudised
  • 11.04.25, 10:42
EKFL: kavandatav kinnisvara hindamiskorraldust muutev määrus teeb inimesest panga pantvangi
Everaus Kinnisvara asutaja ja tegevjuht Janar Muttik.
Uudised
  • 14.04.25, 11:26
Everaus Kinnisvara kaasas miljon eurot
Raid & Ko tegevjuht Andree Raid.
Arvamused
  • 11.04.25, 10:50
Raid: karm konkurents korteriturul neelab suvise maksutõusu
Töökuulutused
  • 01.04.25, 15:01
Tallinna Linnavaraamet otsib haldusteenuste koordinaatorit

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele