Maanteeamet ja EA Reng AS sõlmisid lepingu Tallinn-Tartu maantee Põltsamaa-Tartu lõigule 2+1 möödasõiduradade eskiisprojekti koostamiseks.
Sellega selgitatakse välja sobivaimad möödasõidualade asukohad. Projekti valmimise tähtaeg on novembris ning see läheb maksma üle 50 000 euro, vahendas
auto24.ee.
"Eskiisprojekti tellimisega määratleme ära, kuhu saame 2+1 möödasõidurajad teha. Eesmärgiks on leida sellised teelõigud, kuhu on võimalik rajada teelaiendused ilma maantee õgvendamise, eritasandiliste ristmike ning rohkete kogujateede ehituseta," rääkis maanteeameti lõuna regiooni direktori asetäitja ehituse alal Janar Taal.
Teisisõnu on projekteerimislepingu eesmärgiks leida need lõigud Põltsamaa linna ja Tartu linna vahelisel põhimaantee trassil, kuhu on võimalik ehitada ühes sõidusuunas kõrvuti kaks sõidurada vähemalt 1,2 kilomeetri pikkuselt. Sõidusuunad eraldatakse möödasõidualadega lõikudel piirdega. Eeskuju on võetud Soomest ja Rootsist, kus sõiduradade arvu vaheldumine on liiklust rahulikumaks ning ohutumaks muutnud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Kui esimene etapp on möödas, siis saame järgmisel aastal otsustada, millistele lõikudele koostame tehnilise projekti ning millised möödasõidualad reaalselt välja ehitatakse," ütles Taal.
2011. aasta liiklusloenduse andmetel ulatub Põltsamaa-Tartu teelõigu liiklussagedus 6000 autoni ööpäevas ning raskeliikluse osakaal on sellest 17%.
Alates 1996. aastast on sel maanteelõigul toimunud 424 liiklusõnnetust, milles hukkus 48 ning sai vigastada 428 inimest.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Lõviosa ehitusprojekti eelarvest ja kvaliteedist pannakse paika lähteülesannet koostades. Kui ehitaja sel hetkel koos tellija ja projekteerijatega laua taga ei istu, võib lõpphind kujuneda valusaks üllatuseks. Ehitusfirma Rand ja Tuulberg AS partnerlussuhete- ja müügijuht Kristjan Mardna räägib, kuidas ehitaja varajane kaasamine aitab vältida lisakulusid ja tagab, et unistused püsiksid kooskõlas reaalse eelarvega.