Nii müüja kui ka ostja poolt on tegingu käivitajaks tahe, on Äripäeva reklaamimüügi kooli koolitaja Mihkel Reinsalu veendunud.

- Mihkel Reinsalu
- Foto: Äripäev
Äripäeva Akadeemias stardib juba septembris reklaamimüügi kool. Koolitaja Mihkel Reinsalu selgitab teemaveebis Bestsales, kes müüma sobib ning kuidas saab müügi ära rikkuda.
Millised isikuomadused peaks ühel müügiinimesel kindlasti olemas olema?
Mis peab ühel müügiinimesel kindlasti olemas olema, on eelkõige tahe. Sellest hakkab kõik pihta. Eeldustest ja isiksuse omadustest üksi ei piisa, kui tahe puudub. Tahe on see, mis käivitab inimese ning äratab ellu temas peituvad võimed teha edukalt müügitööd. Isiksuse omadused määravad minu arvates hoopis inimese müügistiili, kuidas ta seda tööd teeb.
TULE JA ÕPI!
Äripäev hakkab juba sellest sügisest koolitama reklaamimüüjaid, septembris-oktoobris toimuva reklaamimüügi kooli edukatele lõpetajatele on töökoht 99protsendilise tõenäosusega garanteeritud!
Lektoriteks on Äripäeva reklaamidirektor Asso Laido, Äripäeva müügijuht Irina Altin-Smirnov ja koolitaja Mihkel Reinsalu.
Kui otsida siiski midagi, mis veel kindlasti peab olemas olema müügiinimesel, siis Alexander Kotchubei on oma raamatus välja toonud neli baasoskust: inimene peab oskama rääkida, inimene peab oskama kuulata, inimene peab oskama ennast huvitavaks teha ja oskama oma sõna maksma panna. Kui müügiinimesel on need baasoskused olemas, on tal olemas vajalikud eeldused saada heaks müügiinimeseks.
Aga kuidas kindlasti müük ära rikkuda?
Müük on võimalik ära rikkuda eelkõige siis, kui müügiinimene ei kuula, mida klient räägib ning on fokusseerinud oma müügi toote tutvustusele. Müügiprotsessi etapid, mis tagavad enamasti edu, ei ole kuhugi kadunud ning nende tundmine ja kasutamine on tänagi müügitöös oluline. Konkreetselt võib tuua välja selle, et kliendile püütakse müüa toodet või teenust kuulamata ära, mida klient tegelikult vajab. Mida tuleb ka silmas pidada, et müüja pikk monoloog pigem väsitab klienti ning kutsub isegi hea toote puhul esile vastureaktsiooni. Siinkohal ei hakka ma elementaarseid vigu, nagu näiteks kliendiga vaidlemine, konkurendi toote halvustamine jms, esile toomagi.
Seotud lood
Kinnisvara omaniku peamine eesmärk on saavutada oma varalt maksimaalne tulu. Selleks, et vara säilitaks oma väärtuse ja toimiks tõhusalt aastaid, on vajalik selle regulaarne ja professionaalne korrashoid. Kinnisvara korrashoiuga tegelevad mitmesuguse pädevusega spetsialistid, sealhulgas haldus-, hooldus-, maakler-, õigus- ja remonditeenuste pakkujad. Millised on aga kinnisvaraga tehtavad suurimad vead ning kuidas neid vältida?