• 02.10.17, 18:26
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mida Airbnb-kriisi vältimiseks teha?

Airbnb trügib jõudsalt populaarsete majutusplatvormide hotels.com ja booking.com kõrvale, kuid kahjunõudeid tuleb klaarida eraisikute vahel ning omal jõul, kirjutab tarbijakaitseameti jurist Heldin Malmet.
Heldin Malmet
  • Heldin Malmet
  • Foto: Tarbijakaitseamet
Pettumuste ära hoidmiseks soovitab Heldin Malmet järgmist.
Kui üüritav korter ei vasta ootustele
Airbnb poole pöördudes peab arvestama, et teavitus tuleb edastada hiljemalt 24 tunni jooksul peale check-ini tegemist – selliste tingimustega nõustusid sa broneerimisel. Võimalusel tasub pretensioonile lisada ka fotod. Korteriomanikku tasub teavitada Airbnb platvormil koostatud sõnumiga, mis on oluline ka selleks, et Airbnb näeks, et oled püüdnud korteriomanikuga ise lahenduseni jõuda.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vastavalt „Külalise hüvitamise eeskirjale“ (inglise keeles Air Bnb’s Guest Refund Policy) kuuluvad hüvitamisele juhud, kus korteri omanik ei võimalda üüripinna kättesaamist või majutus ei vasta tingimustele, näiteks magamiskohtade arvu, asukoha või lubatud mugavuste poolest. Hüvitamisele kuuluvad ka olukorrad, kus majutuskoht ei ole puhas, on ohtlik või kui seal on igapäevaselt koduloomad, mille kohta ei olnud pakkumises märget.
Sellistel juhtudel peaks üürnik tagasi saama tasutud summa või pakutakse talle sarnaste omadustega asenduspinda. Airbnb kasutajatingimuste kohaselt ei ole platvorm vastutav, kui üürnik esitab pretensiooni rohkem kui 24 tundi pärast check-ini.
Kui kodumajutuse seadmed ei tööta
Võib juhtuda, et üüritud kohas ei toimi näiteks nõudepesumasin või juhtmeta internetiühendus. Kui üürileandja vastutust ei võta ning probleemi ei lahenda, on sul õigus esitada hüvitisnõue Airbnb-le. Sealjuures peab jällegi probleem olema ilmnenud 24 tunni jooksul pärast check-ini (loe: Guest Refund Policy). Kui 24 tundi on möödunud, võib Airbnb olla vaid sinu ning üürileandja vahelise probleemi lahendamises vahendajaks, kuid Airbnblt hüvitist nõuda ei saa.
Kui kaaselanikud või üürileandja ei meeldi
Sellise probleemiga puutuvad kokku vaid need, kes ei üüri kogu korterit või maja, vaid ühte tuba elupinnast. Ennetada saab, kui lugeda enne broneerimist teiste klientide hinnanguid lugedes. Korteriomanikuga kontakteerudes võiks analüüsida, kas omanik suhtleb sõbralikul toonil, sest juba ebaviisakas suhtlusmaneer võiks näidata n-ö punast tuld. Juhul, kui konfliktid tekivad majutuse ajal, võib abi saamiseks pöörduda Airbnb poole. Seejuures tasub silmas pidada, et ka Airbnb ei pruugi saada midagi teha, kui kui korteriomanik lihtsalt ei meeldi. Abi võib olla sellest, kui hoida suhtlus korteriomanikuga vaid minimaalsel vajalikul tasemel. Enne broneerimist tutvuge kindlasti konkreetsele majutuskohale kehtivate kodukorra reeglitega (house rules).
Kui korteriomanik tühistab broneeringu
Juhuseid, mil korteriomanik tühistab broneeringu viimasel hetkel, tuleb ikka ette ning nendeks peab valmis olema. AirBnb lubab sul sellisel juhul valida eelmise broneeringu maksumuse ulatuses uue koha või pakub raha tagasi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui kaotasid võtme või jäid ukse taha
Helista või saada kohe oma korteriomanikule sõnum, et talle tekkinud probleemist teada anda. Enamus Airbnb kaudu elamispinna üürilepakkujad on kusagile tagavaravõtme jätnud. Samas, kaotatud võtme eest pead sa tõenäoliselt raha maksma ja vastav summa peetakse reeglina kinni sinu deposiidist.
Kui korteriomanik kirjutab halva arvustuse
Airbnb on unikaalne selle poolest, et nii üürnikud kui üürileandjad saavad üksteist teenuse kasutamise järgselt arvustada ja seda nad reeglina ka teevad. Kui korteriomanik kirjutab sinu kui üürniku kohta negatiivse arvustuse, peaksid kindlasti sellele vastama ning esitama oma selgituse. Arvustusele vastamiseks on aega vaid 14 päeva, seega tasub kiiresti reageerida.
Kui nõutakse Airbnb-välist maksmist
AirBnb teenuse üldtingimuste kohaselt toimub teenuse eest tasumine vaid Airbnb kaudu. Seega, kui üürileandja teeb ettepaneku tasuda broneeringu eest mõnele muule vahendajale või e-kirjaga edastatud arve kaudu, ei ole tegemist ausa tehinguga. Airbnb ei edasta klientidele kunagi arveid! Samuti ei tee Airbnb tehingud Western Unioni, MoneyGram’i, Cashier's check, Money order või mõne muu raha saatmise programmi vahendusel.
Tarbijakaitseametile on laekunud kaebusi, kus tarbijad nõustusid suhtlema ja arveldama majutuskoha pakkujaga platvormiväliselt. Sellistel juhtudel on tarbijad eiranud platvormi kasutajatingimusi ning sattunud hiljem pettuse ohvriks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 28.10.25, 11:15
Pingeteta üle piiride. Kuidas muuta rahvusvaheline kolimine lihtsaks ja inimlikuks?
Kolimine ühest riigist teise on palju enamat kui lihtsalt uue elu alustamine – see on pikk nimekiri küsimustest, muredest ja otsustest, mis algavad juba enne, kui esimene kolimiskast on suletud. Kuhu kõik mahub? Kas mööbel jõuab tervelt kohale? Ja mis saab siis, kui teel juhtub midagi ootamatut? Need on küsimused, mida Meu Express kuuleb iga päev ja millele neil on aastatepikkuse kogemuse toel välja kujunenud kindlad vastused.

Hetkel kuum

Arco Vara tegevjuht Kristina Mustonen seisab hiljuti  ettevõtte omandatud Lutheri kvartali taustal.  See Tallinna südalinna kroonijuveel hakkab mängima aiva olulisemat rolli.
Suur lugu
  • 22.10.25, 11:46
Turujagamine. Arendajad: need arendajad on edaspidi võitjad, need kaotajad
Turureha liigub armutult edasi. Kas ehitajate õnn jääb üürikeseks?
Remicon OÜ juhatuse liige Alex Roost jagab asjatundlikke näpunäiteid.
Uudised
  • 24.10.25, 06:45
A-energiaklassiga elamud on energiatõhusad, aga mitte alati kulutõhusad
A-klassi maja värsked korteriomanikud avastavad alles pärast sissekolimist, et kommunaalkulud võivad olla samasugused või isegi kõrgemad kui vanemates majades.
LEADELL Pilv Advokaadibüroo vandeadvokaat ja partner Pirkka-Marja Põldvere.
Uudised
  • 20.10.25, 10:48
Vastulause: Broneerimisleping ei ole tühine paber – ärge eksitage ostjaid vastupidisega!
Viimastel aastatel on artikli autori praktikas nii esimese kui teise astme kohtud lihtkirjaliku broneerimislepingu kehtivust eeltoodule tuginedes korduvalt kinnitanud. Vastupidiseid näiteid ei ole!
Kas Tallinna korterid on liiga kallid? Oleneb küsijast ja huvidest
Uudised
  • 24.10.25, 11:22
Kas Tallinna korterid on liiga kallid? Oleneb küsijast ja huvidest
Restate’ i kinnisvaraanalüü tik Julia Linde.
Uudised
  • 27.10.25, 11:11
Julia Linde: Kuidas kinnisvara tsüklit lugeda - ostja võimaluste aken on avatud
Vaata, milline on eluasemeturu mõistlik strateegia ja milla tasub üürihind lukustada.
Uus Maa kohtuekspertiiside ja hüvitusväärtuse juhtivhindaja Kerli Koha.
Uudised
  • 24.10.25, 08:15
Kui naaber ei ole nõus servituudiga: kuidas edasi toimida?
Triple Net Capitali osanik Andres Urb rääkis Lutheri kvartali müügiplaanist juba märtsis. Nüüd on tehing tehtud ja Urbist koos teises osanikega saanud Arco Vara aktsionär.
Uudised
  • 27.10.25, 06:45
Lutheri kvartali müüjad said piraka tüki Arco Varast
Pingeteta üle piiride. Kuidas muuta rahvusvaheline kolimine lihtsaks ja inimlikuks?
  • ST
Sisuturundus
  • 28.10.25, 11:15
Pingeteta üle piiride. Kuidas muuta rahvusvaheline kolimine lihtsaks ja inimlikuks?

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele