• 08.05.18, 08:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Häirekeskus laiendas automaatteadete vastuvõtmist

Kui varem võeti Eestis automaatselt vastu avalike hoonete tulekahjuteateid, siis alates veebruarist laiendas Häirekeskus automaatteadete vastuvõttu ka liiklusõnnetustele.
Häirekeskus laiendas automaatteadete vastuvõtmist
  • Foto: Pixabay
Automaatsed hädaabikõned ehk eCall-id päästavad elusid seal, kus inimesed ise ei saa abi kutsuda või puudusid õnnetusel pealtnägijaid.Häirekeskuse tellimusel lõi sellise elusid päästva tarkvaralahenduse IT-ettevõte CGI Eesti. Tarkvaraarenduse protsesse juhtis Siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskus (SMIT).
Pane tähele!
Räägime eCallide kasutuselevõtu kogemusest tänavusel turva- ja tuleohutuskonverentsil. Vaata lähemalt SIIT.
„eCall on automaatne hädaabi teavitussüsteem, mis aktiveeritakse tõsise õnnetuse korral automaatselt sõidukisiseste anduritega või käsitsi. Automaatkõne tehakse Häirekeskusele koos abivajaja asukoha ja muu vajaliku infoga,“ selgitas CGI Eesti ärijuht ja eCall projekti eestvedaja Erik Tiits süsteemi üleandmisel tänavu veebruaris.
Teenäitaja tulevikku

Artikkel jätkub pärast reklaami

eCall-i süsteemiga peavad alates 31. märtsist olema varustatud kõik 2018. aastal Euroopa Liidu (EL) liikmesriikides müügile tulevad sõiduautode uued mudelid. Samuti peavad kõik ELi riigid olema valmis automaatkõnede vastuvõtuks. Osades Euroopa riikides on eCall-e ka varem kasutatud. Ühe võimalusena said teated liiklusõnnetusest jõuda Eestisse Inglismaal asuvast OnStari kõnekeskusest.
Tänavusel turva- ja tuleohutuskonverentsil koos Erik Tiitsiga süsteemi loomisest rääkiv SMITi tooteomanik Julia Mähonen ütles, et kui teoreetiliselt saanuks Häirekeskus hädaabikõnesid vastu võtta ka Euroopast, otsustati siiski, et siinsete liiklusõnnetuste teated ei peaks käima n-ö ringiga, vaid tulema abiosutajateni otseSeetõttu soetaski riik vajaliku riistvara ning korraldas tarkvaraarenduse hanke, mille võitis CGI.
eCall-i rakenduse mõju rahvatervisele ei pruugi lähiaastatel olla kuigi suur, aga kindlasti on see näide üha rohkem digitaliseeruvast tulevikust ohutuse ja turvalisuse vallas. „Tarkvarafirmade võimekus luua inimeste elukvaliteeti parandavaid nutikaid IT-lahendusi aina kasvab ning riigil tellijana on siin suurepärane võimalus olla teenäitajaks ja Eesti e-eduloo taastootjaks,“ märkis Tiits.
Sujuv kasutuselevõtt
Tiitsi kinnitusel integreeriti CGI loodud tarkvaralahendus olemasolevasse Häirekeskuse infosüsteemi ja tööprotsessi nii, et eCall-id sulandusid sinna. Kui sageli vajab uute IT-laenduste kasutuselevõtt ka põhjalikku tööprotsessi muutmist, on antud juhul tegu sellise näitega, kus uue tehnoloogia kasutuselevõtt toimus n-ö senist elu segi paiskamata.
CGI ja Eesti Häirekeskuse hea koostöö ulatub aastate taha – 2014. aastal lõi CGI kiiret digikaardipõhist infovahetust Häirekeskuse ning kiirabi- ja päästeautode vahel võimaldava geoinfosüsteemi GIS-112, mis tunnustati Eesti aasta logistikateoks ning nomineeriti World Summit Awards 2015 innovaatilisemate IT- lahenduste auhinnale.
Rahvusvahelise ärikonsultatsiooni, süsteemide integratsiooni ning outsourcing teenuste pakkuja CGI tooteportfelli kuulub üle150 unikaalse tarkvarateenuse ja -lahenduse 40 riigis. Eestis on CGI tegutsenud üle 20 aasta ning seal töötab praegu üle 200 inimese.
Rohkem mugavust ja turvalisust

Hetkel kuum

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eluliselt kriitilise õnnetusteabe kõrval vahendab OnStar ka muud sõidukites paiknevate sensoritega kogutavat infot, näiteks vajadusest õli vahetada.
Järgnevalt avab eCall-ide tausta juba varasemast kasutatud lahenduse OnStar vaatest Opel Southeast Europe LLC Balti piirkonna manager Marek Vihuri, kes vastab turva- ja tuleohutuskonverentsi korraldava teemaveebi kinnisvarauudised.ee küsimustele.
Kas ja mida Häirekeskuse juurde loodud automaatsete eCallide süsteem automüüjate ja -kasutajate jaoks tähendab?
Autokasutajatele: meelerahu ja kindlus, et raskema avarii korral on abi saabumine kiirem ja kindlam, inimfaktorist s?ltumatu. Automüüjatele: esmajoones parem ehk laiendatud teenus ja turvatunne oma klientidele.
Millist infot Euroopa kõnekeskus peale liiklusõnnetuste teadete veel edastanud on ja kuidas infoedastus seni toimis?
Opeli OnStar lahendus oli suuteline saatma automaatteavitust ka eelnevalt. K?nekeskuse kasutamist eelistati p?hjusel, et eri riikide häirekeskustes puudus valmisolek automaatsignaali vastuv?tmiseks. Seda tingis ühtse standardiseeritud protokolli puudumine Euroopas.
Millist sensorite kogutavat teavet Opeli kasutajad kõige enam tarbivad ja miks?
OnStar annab kliendile v?imaluse näha mobiiltelefoni rakenduse vahendusel reaalajas järgnevaid parameetreid: rehvirõhud, kütusekogus paagis, keskmine kütusekulu, mootori?li eluiga, v?imalikud mootori veateated, s?iduki asukoht.
Teateid õnnetuste kohta saab teatavasti edastada tasuta ning isegi SIM-kaardita. Mida muud liiki teadede vahetus autoomanikult eeldab ja talle maksma läheb?
OnStari kasutamine eeldab autoomanikult teenuse tellimuse aktiveerimist. Esimesel aastal on OnStar teenus autoomanikule tasuta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 14:49
Tuleohutuseksperdid 112 häireedastuse muudatusest: päästeauto automaatne kohalesõitmine ei tohi mõjutada meie vara üldist ohutust
Vaata veebihommikut järele!
Riigil on plaan kaotada väga paljudelt objektidelt automaatse tulekahjusignalisatsioonisüsteemi (ATS) tulekahjuteate Häirekeskusesse edastamine. Automaatsest tulekahjuteatest loobumine puudutab teiste objektide hulgas büroo- ja tööstushooneid, kaubanduskeskuseid ning haridus- ja lasteasutusi. Kas enam kui tuhat hoone omanikku peaks nüüd muretsema, et tulekahju korral jääb abi tulemata?

Enimloetud

1
Suur lugu
  • 18.06.25, 11:26
Vaevast vabaks: büroopindade segmendis on alanud uus trend
Senisest veelgi rohkem betooni, terast, klaasi ja klantsi ei muuda pilti paremaks. Asjaosaline - vaata, et Sa uuest trendist maha ei jää!
2
Suur lugu
  • 27.06.25, 06:30
Kinnitage turvarihmad - Eesti kinnisvaraarendus hakkab nihestuma
See teema puudutab aina enam eluasemeid, nende kättesaadavust ja linnaruumi. Rida nimekaid eksperte võtab olukorra osadeks
3
Uudised
  • 27.06.25, 08:45
Esinduslik GALERII: Hans H. Luik sai Pirita arenduse valmis
Vaata, kes kõik seal olid ja mida nad tegid
4
Uudised
  • 27.06.25, 12:12
Ärikinnisvaraturult on kadunud fikseeritud üürilepingud
https://www.kinnisvarauudised.ee/raadio/episood/arikinnisvaraturult-on-kadunud-viieks-aastaks-fikseeritud-uurilepingud
5
  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 14:49
Tuleohutuseksperdid 112 häireedastuse muudatusest: päästeauto automaatne kohalesõitmine ei tohi mõjutada meie vara üldist ohutust
Vaata veebihommikut järele!
6
Uudised
  • 30.06.25, 06:45
Ursel Velve muudab EISi toetustesüsteemi selgemaks

Viimased uudised

Uudised
  • 01.07.25, 17:02
Arco Vara tipphindaja läks tööle konkurendi juurde
Uudised
  • 01.07.25, 12:22
Korterelamute renoveerimise 80-miljoniline toetusvoor avaneb septembris
Kuldar leis: “Uues voorus loobume nii-öelda nobedate näppude põhimõttest ja kõik saavad oma taotluse rahulikult esitada.”
Uudised
  • 01.07.25, 10:23
Riik pikendas Ida-Viru suurinvesteeringute tähtaega kahe aasta võrra
Uudised
  • 01.07.25, 08:30
Kodulaenuturg on elavdanud, aga iga laen on endiselt rätsepatöö
Uudised
  • 01.07.25, 06:45
4 moodust, kuidas kodu halduskulud saada alla
Lihtsad nipid, millega on väiksemad arved garanteeritud
Uudised
  • 30.06.25, 15:47
Galerii: selgusid Tartu parimad ehitised
Uudised
  • 30.06.25, 15:42
Capital Mill rajab Tapale ujulaga spordi- ja vabaajakeskuse
Vabaajakeskuse hoonestusõigus seatakse 50 aastaks ning lepinguga kohustub arendaja osutama sporditeenuseid vähemalt 20 aasta vältel
Uudised
  • 30.06.25, 15:33
Tallinn kuulutas välja arhitektuurivõistluse uuele Martsa põhikooli hoonele

Hetkel kuum

Senisest veelgi rohkem betooni, terast, klaasi ja klantsi ei muuda pilti paremaks. Vaja on tundlikumat kvaliteeti ja avatumat vaadet.
Suur lugu
  • 27.06.25, 06:30
Kinnitage turvarihmad - Eesti kinnisvaraarendus hakkab nihestuma
See teema puudutab aina enam eluasemeid, nende kättesaadavust ja linnaruumi. Rida nimekaid eksperte võtab olukorra osadeks
Hans H. Luik.
Uudised
  • 27.06.25, 08:45
Esinduslik GALERII: Hans H. Luik sai Pirita arenduse valmis
Vaata, kes kõik seal olid ja mida nad tegid
US Real Estate’i Rotermanni ja Artiuse ärijuht Julius Stokas (Foto: US Ral Estate).
Uudised
  • 27.06.25, 12:12
Ärikinnisvaraturult on kadunud fikseeritud üürilepingud
https://www.kinnisvarauudised.ee/raadio/episood/arikinnisvaraturult-on-kadunud-viieks-aastaks-fikseeritud-uurilepingud
Nõustamisbüroo Colliers partner Margus Tinno analüüsib büroohoonete ja ärilinnakute väljavaateid.
Uudised
  • 25.06.25, 06:45
Lahendused büroohoonete saatusele pakub elu ise
Vaata, mis on pikaajalise edu peamised võtmetegurid ja millal tuleb hakata büroohooneid lammutama.
Pindi Kinnisvara müügipartner Peep Sooman.
Uudised
  • 25.06.25, 10:13
Konkreetne märk, et korteriturg on juba taastumisfaasis
Marienholmi I etapi avamine.
Uudised
  • 25.06.25, 09:00
Noobel GALERII: Scandium sai Marienholmi I etapi valmis
Vaata, mis seal toimus ja kes kõik seal kohal olid!
Eesti Arhitektide Liidu president Aet Ader ja Reterra Estate tegevjuht Reigo Randmets (Fotod: Raul Mee ja Andras Kralla).
Uudised
  • 26.06.25, 13:00
Omavalitsustel puudub linnaruumi arendamiseks visioon
Ader: linn ei peaks andma maad ära kopikate eest
Koplipere ärilaod valmivad septembris 2025. Foto: Millerhawk
  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 15:00
Millerhawk vähendas hoone süsiniku jalajälge kolmandiku võrra – ilma lisakuluta

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele