Finantsinspektsioon rahustab Danske Banki Eesti filiaali kliente, et panga tegevuse lõpetamine ei tähenda, et pank võiks laenulepinguid lihtsalt üles öelda ja raha tagasi nõuda.

- Danske panga hoone Tallinnas Narva mnt.
- Foto: Liis Treimann
Danske Banki filiaal peab oma tegevuse Eesti Vabariigis lõpetama kaheksa kuu jooksul alates finantsinspektsiooni ettekirjutuse tegemisest ehk hiljemalt 2019. aasta oktoobris, mis võimaldab suhted olemasolevate klientidega sujuvalt ümber korraldada.
Pank ei või finantsinspektsiooni ettekirjutust põhjenduseks tuues klientide laenulepinguid (sh eluasemelaen) lihtsalt üles öelda ega väljastatud laene ennetähtaegselt tagasi nõuda; samuti juhi inspektsioon tähelepanu sellele, kliendil on kohustus laenumakseid jätkuvalt ja vastavalt lepingule edasi tasuda.
Laenulepingute puhul Danske Bank kohustub kaheksa kuu jooksul üle andma laenulepingu mõnele teisele Eesti tegutsemisõigust omavale krediidiasutusele, kes teenindab laene edasi, või looma selliste laenude teenindamiseks eraldi muu seadusliku lahenduse, millega pank teenindab krediidiasutuste nimetatud lepinguid edasi, tagades vastavate klientide õiguste kohase kaitse.
Kõikidel Danske Banki Eesti filiaali klientidel on võimalik valida mõni teine Eesti finantsvahendaja enda edasiseks finantspartneriks. Eestis tegutsevad pankade nimekiri on üleval finantsinspektsiooni veebilehel turuosaliste registris.
Eesti Panga teatel ei mõjuta Danske Banki lahkumine Eesti turult oluliselt Eesti majandust, sest viimaste aastate jooksul on Danske lõpetanud Eestis eraisikutele ja kohalikele ettevõtetele teenuste pakkumise.
Danske Banki filiaal Eestis oli süsteemse mõjuga pank Eestis kuni 2015. aastani, kuid siis sulges pank Eesti finantsinspektsiooni survel mitte-residentide äriliini. Ühtlasi lõpetas Danske pangateenuste pakkumise eraisikutele Balti riikides. Selle tulemusele hakkas jõudsalt vähenema panga hoiuste ja laenude maht, aga ka kaardi- ja muude riigisiseste kliendimaksete arv, teatab Keskpank.
Danske Banki Eesti filiaalil oli 2018. aasta lõpu seisuga ligikaudu 14 700 hoiustajat ning 12 300 laenuklienti.
Seotud lood
Kinnisvara omaniku peamine eesmärk on saavutada oma varalt maksimaalne tulu. Selleks, et vara säilitaks oma väärtuse ja toimiks tõhusalt aastaid, on vajalik selle regulaarne ja professionaalne korrashoid. Kinnisvara korrashoiuga tegelevad mitmesuguse pädevusega spetsialistid, sealhulgas haldus-, hooldus-, maakler-, õigus- ja remonditeenuste pakkujad. Millised on aga kinnisvaraga tehtavad suurimad vead ning kuidas neid vältida?