Praegu arendajad elektriautode laadimiskohtade ehitamisest suurt lisa ei teeni, aga see investeering võib tulevikus oluliselt pilti muuta, kinnitab Kinnisvarabüroo Uus Maa juhatuse liige Igor Habal.
Uus Maa juhatuse liige Igor Habal märgib, et elektriautode tahtjaid tuleb järjest juurde ja see mõjutab kogu korteri hinda.
Foto: Raul Mee
Tema sõnul jätab suur osa arendajaid seadusega nõutud elektriauto laadimiskoha juhtmetaristu paigaldamata ning elektriautode populaarsuse kasvades võib sellest kinnisvara müümisel tekkida suur kitsaskoht.
Kinnisvaraturul ei ole halba aastat, on kasutamata potentsiaal, kirjutavad advokaadibüroo RASK vandeadvokaadid ning ehitus ja kinnisvara valdkonnajuhid Marina Lapidus ja Ramon Rask.
Täna hakkasid Capital Milli hallatavate Tiskre Prisma ning Tallinna kesklinnas asuva Skyoni büroohoone juures tööle avalikud elektriautode laadimispunktid. Elektriautode laadimistaristu arendusega tegelev Eleport varustab laadimisjaamadega kokku 60 Capital Milli hallatavat objekti. Valmimisel on neist praegu 16, millest 12 on kaubanduskeskused.
Tänased väljaminekud kulukamatele ehitusmaterjalidele ja -võtetele, pingutused elektri- ja veetarbimise ning eeskujuliku jäätmekäitluse osas ei too koheselt käegakatsutavaid tulemusi, kirjutab Green Formula Capitali juht Meelis Šokman.
Elektriautode laadimisteenuste pakkuja Enefit Volt ja TKM Kinnisvara AS alustasid koostööd, et rajada 11 Selveri parklasse kokku 31 uut avalikku elektriautode laadijat. Ligi pooled neist ehk 15 on ülikiirlaadijad, mis võimaldavad 100 kilomeetri läbimiseks vajaliku koguse energiat laadida vaid mõne minutiga.
Lõviosa ehitusprojekti eelarvest ja kvaliteedist pannakse paika lähteülesannet koostades. Kui ehitaja sel hetkel koos tellija ja projekteerijatega laua taga ei istu, võib lõpphind kujuneda valusaks üllatuseks. Ehitusfirma Rand ja Tuulberg AS partnerlussuhete- ja müügijuht Kristjan Mardna räägib, kuidas ehitaja varajane kaasamine aitab vältida lisakulusid ja tagab, et unistused püsiksid kooskõlas reaalse eelarvega.
Rattasepp: Kesklinna suurlinlik glamuur hakkab tasapisi asenduma äärelinna pragmaatilise loovusega. Seal ei otsita fassaadi, vaid funktsiooni. Mitte ilu, vaid tulu.
3,5 aasta pärast on Tallinnal olemas üldplaneering. Vanalinna arendamise osas leiti koostöökoht. Kivisaar ja Karro avaldasid, milline on nende nägemuses Tallinn aastal 2035.
Riim: Meie turu tüüpne eluase on magalapiirkonna tüüpkorter, mitte Kalamaja mereäärse uusarenduse luksuskorter, ja magala tüüpkorter on keskmist palka teenivale leibkonnale vägagi kättesaadav