Kinnisvaraturg on kõvasti tõusnud ning sõidab rahatrükikeskkonna võimestava mõju tõttu samadel rööbastel edasi ka lähitulevikus. Mitmel pool maailmas on seda kasvu hakatud nimetama buumiks ja kuigi Eestis on seda sõna välditud, siis enam ei peaks – meil ongi nüüd buum, kirjutab Uus Maa Kinnisvarabüroo analüütik Igor Habal Äripäevas.
Aga mis imeloom see buum üldse on? Tõtt-öelda puudub konsensus ka kõige targemate hulgas. Mulle endale sümpatiseerib kõige enam mõte, et buum tähendab valdkonnasisest arengut, mis on tunduvalt kiirem, kui on majanduses tervikuna. Heaks kaasaegseks näiteks on 1990. aastate lõpu tehnoloogiasektori buum või klassikalisem tulbisibulate buum 1636.–1637. aasta Hollandis. Mõlemal juhul oli kasv eksponentsiaalne, samal ajal kui majanduses oli see lineaarne.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kinnisvarahindade tõustes ja ettevõtete kontorivajaduste muutudes otsitakse üha nutikamaid viise uute vajadustega kohanemiseks. Hästi läbimõeldud sisekujundus võib muuta isegi vähesed ruutmeetrid funktsionaalseks ja inspireerivaks ruumiks. Vestlesime IKEA ärikliendiosakonna juhi Kärilin Kuhlapiga, et uurida, kuidas luuakse sisekujunduslahendusi üürikorteritesse ja mitmeotstarbelistesse kontoritesse. Samuti arutasime, miks on levinud, kuid ekslik arvamus, et sisekujundus on väikese või keskmise suurusega ettevõtete jaoks liiga kallis.