Venemaa valitsus otsustas anda
naftaveoettevõttele Transneft loa ehitada naftajuhe Läänemere Primorski sadamani
selle asemel, et ehitada toru läbi Valgevene.
Venemaa valitsus andis eile korralduse teise Balti torujuhtme (BTS-2) ehituse jaoks. Vene tööstuse ja energeetika ministeeriumi esindajad rõhutavad, et BTS-2 ehitamine ei tähenda naftajuhtme Družba (e.k. Sõprus) töö lõpetamist. Analüütikud on aga teisel arvamusel, kirjutas Kommersant.
Praegune Valgevenet läbiv naftajuhe Družba varustab Saksamaad, Poolat, Slovakkiat ja Tšehhit.
Venemaa peaminister Mihhail Fradkov on heaks kiitnud tööstuse ja energeetika ministeeriumi ettepanekud BTS-2 ehitamise kohta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tulevane naftajuhe, mis kulgeks marsruudil Unetša-Primorsk, toodaks 20 miljonit tonni naftat aastas. Samas on Transnefti esindajad öelnud, et ei välistata naftajuhtme võimsuse kasvu 75 miljoni tonnini. Naftajuhtme ehitamine võtab aega kuni poolteist aastat ja läheb maksma 2-2,5 miljardit dollarit (23-29 miljardit krooni).
Idee ehitada naftajuhe ümber Valgevene kerkis üles 2007. aasta algul, kui Venemaa ja Valgevene vahel oli tekkinud konflikt gaasi pärast ning mille tõttu keeras Venemaa läbi Valgevene kulgeva Družba kinni, sest Valgevene hakkas nõudma suuremat transiiditasu.
Venemaa tööstuse ja energeetika ministeeriumi esindajad kinnitasid eile, et BTS-2 ehitamine ei tähenda, et naftajuhtme Družba naftaga varustamine katkeks. "BTS-2 ehitamine on osa Venemaa energiastrateegiast, mille eesmärk on Baltimaade naftatoru võimsuse suurendamine. Praegu on Družba maht 74 miljonit tonni naftat aastas," teatas ministeerium.
Analüütikud siiski kahtlevad, kas Venemaa jätkab praeguse naftatoru varustamist, kui valmib BTS-2. Ainuüksi majanduslikust seisukohast ei ole Venemaal mõistlik käigus hoida kaht üksteist dubleerivat naftatoru.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Lõviosa ehitusprojekti eelarvest ja kvaliteedist pannakse paika lähteülesannet koostades. Kui ehitaja sel hetkel koos tellija ja projekteerijatega laua taga ei istu, võib lõpphind kujuneda valusaks üllatuseks. Ehitusfirma Rand ja Tuulberg AS partnerlussuhete- ja müügijuht Kristjan Mardna räägib, kuidas ehitaja varajane kaasamine aitab vältida lisakulusid ja tagab, et unistused püsiksid kooskõlas reaalse eelarvega.