25. juuni 2009

Käibemaksu tõus sunnib Elioni hindu alandama

Käibemaksu äkiline tõstmine tähendab ettevõtjatele miljoneid kroone üle-ja lisatunnitöö kinnimaksmist, samuti sadade tuhandete kroonide eest uute hinnasiltide ning kleebiste tellimist.

Ka mindi töötajate puhkusegraafikute kallale, et maksuametnikele mitte 1. juulist liigselt silma jääda.

Hetkest, kui parlament oli eelmise nädala neljapäeval, 18. juunil maanteemürsuna riigi üht olulisemat maksu kergitanud, jäi ettevõtjatel raamatupidamissüsteemidesse maksumuudatuse sisseviimiseks aega kõigest kuus(!) tööpäeva.

Äripäev küsis, kas ja millise kahju on ettevõtted seetõttu pidanud alla neelama kiirkorras tõstetud käibemaksumäära muutmise tõttu.

Elioni juhatuse liige, turundusdirektor Arti Ots ei salga, et majanduslik kahju on arvestatav.

"Esiteks, väärtustades oma kliente ja soovides teenuste hindade lihtsuse säilimist, ümardame kõikide põhiteenuste hinnad klientide huvides madalamaks. See tähendab meile ca kolme miljoni kroonist tulukaotust aastas," nendib Ots.

Teised kulud on Otsa sõnul seotud infosüsteemide muudatustega ja turundusmaterjalidega.

"Sellega kaasneb hinnanguliselt kuni kahe miljoni kroonine kulu," kurdab ta.

Sellest, milliste probleemide ja majandusliku kahjuga peavad käibemaksu ootamatu tõusu tõttu silmitsi seisma paljud teisedki Eesti ettevõtted, loe lähemalt juba homsest Äripäevast!

Autor: Haldusuudised.ee

Jaga lugu
Kinnisvarauudised.ee toetajad:
Helen RootsKinnisvarauudised.ee juhtTel: 55 988 223
Sandra MalvikEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 58 552 554
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58 361 474