6. juuli 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Palgatõus ja 300miljoniline tellimus

Saare laevaehitaja annab nõu, kuidas kriisi ajal töötajaid värvata, nende palka tõsta, sadade miljonite eest kaupa müüa ja samal ajal ühtlasi ka kasumit kolmekordistada.

Äripäeva võõrustanud Baltic Workboatsi juhatuse liige ja suuromanik Margus Vanaselja ütleb ettevõtte tootmis- ja olmeruume näidates, et neil läheb nagu tavaliselt.

"Meie tahaksime veel sel aastal 20 uut inimest - inseneridest keevitajateni - tööle võtta. Me ei ole koondanud ega palku langetanud. Eestis on tegelikult väga mõnus äri ajada. Ei ole ettevõtte tulumaksu, üldine maksukoormus on suhteliselt madal. Kredexist saime ka just 24miljonilise ekspordikäenduse. Seega ei saa öelda, et abi ettevõtjateni ei jõua, kuid paketid peaksid olema paindlikumad ja suuremad, lähtuma konkreetse ettevõtja vajadustest," arutleb Vanaselja.

Tipptegijad Soome kooligaFirmas töötab 60 Eesti inimest - elektrikud, koostjad, keevitajad. Lisaks on ametis viieliikmeline Ukraina keevitajate brigaad. "Laevaehitusinsenerid oleme osaliselt ümber koolitanud Tehnikaülikooli lõpetanud konstruktoritest, aga osa on juba Soomes ülikooli lõpetanud laevaprojekteerijad," räägib Vanaselja.

Jaanipühade ajal kirjutas Vanaselja Rootsis sealses piirivalveametis alla kuni kuue kiire piirivalvekaatri ehituslepingule. Kaatrid, millest Eesti piirivalvajad vaid unistada võivad, maksavad kokku ligikaudu 300 miljonit Eesti krooni.

"Rootslased on kõvad süvenejad ja analüüsijad, uurivad su tausta, küsivad, pärivad… Ja kui sobib, siis isegi võivad võtta kallima pakkumise kui mõnel meie konkurendil, eelistades alati kvaliteeti," kirjeldab Vanaselja.

Baltic Workboats on Baltikumis ainus, kes alumiiniumist lootsi-, patrull-laevu ja -kaatreid ehitab. Saarlased ostavad sisse vaid laevade juhtimisseadmeid, elektroonikat ja mootoreid, kõik muud tööd tehakse Nasva sadamakail asuvas tootmishoones.

Sel aastal saab hall uue naabri, sest ettevõtte praegused ruumid on kitsaks jäänud.

Miks rootslased, soomlased, bulgaarlased ja aserid just Nasvast laevu tellivad? "Oleme suutnud oma toote kvaliteedi viia maailmas hinnatud Soome ja Rootsi töölaevatootjatega ühele tasemele. Kuna kõik laevad on eritellimused, siis oleme proovinud olla hästi paindlikud ja tulnud vastu alati kliendi nõudmistele ja soovidele. Oleme pannud palju rõhku just tootearendusele ja investeerinud palju ka korralikesse tootmisvahenditesse ja tingimustesse. See tekitab usaldust. Kui toodaksime kuskil vanas kolhoosi töökojas, ei võtaks meid keegi tõsiselt," arvab Vanaselja.

Loe pikemalt tänasest Äripäevast.

Autor: Haldusuudised.ee

Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Siim SultsonKinnisvarauudised.ee juhtTel: 53330 651
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 5123 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58361 474