• 06.07.09, 08:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Palgatõus ja 300miljoniline tellimus

Saare laevaehitaja annab nõu, kuidas kriisi ajal töötajaid värvata, nende palka tõsta, sadade miljonite eest kaupa müüa ja samal ajal ühtlasi ka kasumit kolmekordistada.
Äripäeva võõrustanud Baltic Workboatsi juhatuse liige ja suuromanik Margus Vanaselja ütleb ettevõtte tootmis- ja olmeruume näidates, et neil läheb nagu tavaliselt.
"Meie tahaksime veel sel aastal 20 uut inimest - inseneridest keevitajateni - tööle võtta. Me ei ole koondanud ega palku langetanud. Eestis on tegelikult väga mõnus äri ajada. Ei ole ettevõtte tulumaksu, üldine maksukoormus on suhteliselt madal. Kredexist saime ka just 24miljonilise ekspordikäenduse. Seega ei saa öelda, et abi ettevõtjateni ei jõua, kuid paketid peaksid olema paindlikumad ja suuremad, lähtuma konkreetse ettevõtja vajadustest," arutleb Vanaselja.
Tipptegijad Soome kooligaFirmas töötab 60 Eesti inimest - elektrikud, koostjad, keevitajad. Lisaks on ametis viieliikmeline Ukraina keevitajate brigaad. "Laevaehitusinsenerid oleme osaliselt ümber koolitanud Tehnikaülikooli lõpetanud konstruktoritest, aga osa on juba Soomes ülikooli lõpetanud laevaprojekteerijad," räägib Vanaselja.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Jaanipühade ajal kirjutas Vanaselja Rootsis sealses piirivalveametis alla kuni kuue kiire piirivalvekaatri ehituslepingule. Kaatrid, millest Eesti piirivalvajad vaid unistada võivad, maksavad kokku ligikaudu 300 miljonit Eesti krooni.
"Rootslased on kõvad süvenejad ja analüüsijad, uurivad su tausta, küsivad, pärivad… Ja kui sobib, siis isegi võivad võtta kallima pakkumise kui mõnel meie konkurendil, eelistades alati kvaliteeti," kirjeldab Vanaselja.
Baltic Workboats on Baltikumis ainus, kes alumiiniumist lootsi-, patrull-laevu ja -kaatreid ehitab. Saarlased ostavad sisse vaid laevade juhtimisseadmeid, elektroonikat ja mootoreid, kõik muud tööd tehakse Nasva sadamakail asuvas tootmishoones.
Sel aastal saab hall uue naabri, sest ettevõtte praegused ruumid on kitsaks jäänud.
Miks rootslased, soomlased, bulgaarlased ja aserid just Nasvast laevu tellivad? "Oleme suutnud oma toote kvaliteedi viia maailmas hinnatud Soome ja Rootsi töölaevatootjatega ühele tasemele. Kuna kõik laevad on eritellimused, siis oleme proovinud olla hästi paindlikud ja tulnud vastu alati kliendi nõudmistele ja soovidele. Oleme pannud palju rõhku just tootearendusele ja investeerinud palju ka korralikesse tootmisvahenditesse ja tingimustesse. See tekitab usaldust. Kui toodaksime kuskil vanas kolhoosi töökojas, ei võtaks meid keegi tõsiselt," arvab Vanaselja.
Loe pikemalt tänasest Äripäevast.
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.10.25, 11:56
Kui ehitaja ühineb projektiga alles projekteerimise lõpus, on viga juba sisse programmeeritud
Lõviosa ehitusprojekti eelarvest ja kvaliteedist pannakse paika lähteülesannet koostades. Kui ehitaja sel hetkel koos tellija ja projekteerijatega laua taga ei istu, võib lõpphind kujuneda valusaks üllatuseks. Ehitusfirma Rand ja Tuulberg AS partnerlussuhete- ja müügijuht Kristjan Mardna räägib, kuidas ehitaja varajane kaasamine aitab vältida lisakulusid ja tagab, et unistused püsiksid kooskõlas reaalse eelarvega.

Hetkel kuum

Kinnisvaraturg ei saa olla muust majandusest eraldiseisev, osutab tõsiasjale tähelepanu Ober-Haus Real Estate Advisors AS tegevjuht Keir Hildebrand.
Suur lugu
  • 15.10.25, 13:10
Enam ei tööta mõtteviis: „maa maksis nii palju, ehitus nii palju – odavamalt müüa ei saa“
Järjest olulisemaks muutub nüüd arendajate kapitaliseeritus. Üüriturul väljakutsed kasvavad.
Saue Smart ärihoonele omistati LEED Silver sertifikaat, mis kinnitab hoone vastavust rahvusvahelistele keskkonnasäästlike ehitiste standarditele.
TOP
  • 15.10.25, 09:57
Hoonearendajate TOP | Võitja käive ja kasum tegid võimsa hüppe
Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar ja Tallinna Linnaplaneerimise Ameti juhataja Martin Karro.
Uudised
  • 13.10.25, 13:30
Kinnisvaraarendaja ja planeerimisameti juht tegid kokkuleppe
3,5 aasta pärast on Tallinnal olemas üldplaneering. Vanalinna arendamise osas leiti koostöökoht. Kivisaar ja Karro avaldasid, milline on nende nägemuses Tallinn aastal 2035.
Eesti pank hoiatab kurjakuulutavate arengute eest: riskid ärikinnisvaras kuhjuvad
Uudised
  • 10.10.25, 11:00
Eesti pank hoiatab kurjakuulutavate arengute eest: riskid ärikinnisvaras kuhjuvad
LHV pensionifondide kinnisvarainvesteeringute juht Rait Riim lahkab olukorda armutult.
Uudised
  • 13.10.25, 06:30
Vajadus büroopindade kasutusotstarbe muutmiseks on olemas
Riim: Meie turu tüüpne eluase on magalapiirkonna tüüpkorter, mitte Kalamaja mereäärse uusarenduse luksuskorter, ja magala tüüpkorter on keskmist palka teenivale leibkonnale vägagi kättesaadav
Üle 125-aastase ajalooga tööstuskvartalit arendatakse 15-minuti linna põhimõttel. (Visuaali autoriõigused: Endover).
Uudised
  • 09.10.25, 10:33
Galerii: Endover rajab Voltasse 2 kõrghoonet
City Plaza 2 arhitektuurse lahenduse on loonud Alver Arhitektide büroo arhitektid Andres Alver, Tarmo Laht, Sven Koppel ja Kristjan Värav.
Uudised
  • 10.10.25, 10:48
Galerii: Estconde pani City Plaza 2-le nurgakivi
  • ST
Sisuturundus
  • 13.10.25, 11:56
Kui ehitaja ühineb projektiga alles projekteerimise lõpus, on viga juba sisse programmeeritud

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele