• 11.09.11, 14:24
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kalamarja serveerimise asemel karate

Lennundus on pärast 9/11 rünnakuid saanud radikaalselt erineva ilme nii reisijate kui ka lennufirmade jaoks.
16 aastat stjuardessina töötanud Heather Poole kirjeldab, mis on muutunud lennundusmaailmas pärast 9/11 rünnakuid.  „Enne seda päeva ei osanud ma ette kujutada terroriste mu sõprade ja kolleegide kõrisid läbi lõikamas, et pääseda kokpitti, samuti nagu kontoritöötajad ei kujutanud ette lennukit oma kontorisse sisse lendamas,“ rääkis Poole CNNile.
9/11 sundis lennuteenindajaid valmistuma ettenägematuteks olukordadeks ning küsima endalt, mida nad teeksid, kui midagi sellist juhtuks. „Pärast seda päeva oli igal lennuteenindajal, keda ma kohtasin, olemas mingi plaan. Iga plaan originaalsem ja geniaalsem kui eelmine,“ märkis Poole.
Muutunud olud tegid valvsaks. Poole meenutab seika, kus McDonald’si kotti hoidev mees käis mitu korda tualeti vahet. Ning Poole kartis, et mees võib teha nö test-jooksu, et kontrollida lennumeeskonna reaktsiooni.
Lennundus muutus põhjalikult. Lennuteenindajad õppisid kaaviari veatu serveerimise asemel karated. Kui varem avasid stujardessid peade kohal paiknevad pagasikapid enne reisijate pardale astumist, et reisijatel oleks lihtsam oma pagasit ära paigutada, siis nüüd tehti seda eeskätt, et kontrollida ega kahtlast pagasit pole maha jäetud. Kui reisija jääb lennusõidu ajal haigeks, siis peavad stujardessid kaaluma, kas tegu võib olla pettemanöövriga, et lennumeeskonna tähelepanu kõrvale tõmmata.
Pärast 9/11 kaotasid paljud lennuteenindajad töö. Need, kes jäid, pidid vastu võtma palgakärped, pikemad tööpäevad jne. Asjad, mida võeti varem enesestmõistetavalt nagu padjad, tekid ja isegi mõned lennufirmad, hakkasid aeglaselt kaduma. Kui inimesed ei kartnud lennata, siis paljud ei saanud enam seda endale lubada, seetõttu pidid lennufirmad drastiliselt langetama piletihindu.
Et jääda ellu, kadus esimesena tasuta toit. Lennufirmad ei pidanud enam maksma toidu eest või toidu kaalu eest kütuses või toidu hankijale või toidu serveerimiseks palgatud lisateenindajatele.„Vahel ma mõtlen, kas lennufirmad loobuksid meist kõigist, kui nad vaid saaksid, et säästa selle abil mõni dollar. Nii et järgmine kord, kui te olete lennukis ja mõtlete, miks see võileib maksab 20 dollarit, miks lennuk on nii ülerahvastatud ja miks meeskond tunduv veidi väsinud, siis loodan, et meenutate, miks see nii on,“ paneb Poole kõigile reisijatele südamele. 
Reisijate katsumusedLennujaamade uued turvameetmed on tõsiselt häirivad reisijatele, eriti moslemitele. 2008. aastal vältisid lennureisijad 41 miljonit reisi, mis läks USA majandusele maksma 26 miljonit dollarit.
Viimastel aastatel on frustratsioon uute kontrollimeetmete suhtes veelgi suurenenud.Moslem Nafees A. Syed tunnistas CNNile, et lennujaama kogemus on veelgi ahistavam, kui sul on moslemi nimi või välimus või traditsiooniline riietus. Moslemi naised sõidavad pikki vahemaid, et vältida lennureisi. Syedi sõnul peab ta tegema naeruväärseid ettevalmistusi lennureisiks: ta ei paki kaasa midagi võõrkeelset või väärtuslikku, sest lisakontrollide tõttu kipuvad sellised asjad „kaduma“. Tegu pole liigse paranoilisusega, sest Syedi sõnul on moslemeid mitmetel jaburatel põhjustel lennukitest välja visatud: araabiakeelsete kirjadega T-särgi, peasalli jms pärast. Moslemid peavad tihti ostma endale uue kohvri, sest nende pagas tagastatakse lõhkilõigatuna ning kirjaga, et nende kott valiti juhuslikult välja kontrollimiseks. Muud nö juhuslikud kontrollid hõlmavad põhjalikku reisija läbiotsimist, kurdab Syed.
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.05.25, 13:27
Kas tead, mis on sinu kinnisvara väärtus tegelikult?
Kinnisvara omaniku peamine eesmärk on saavutada oma varalt maksimaalne tulu. Selleks, et vara säilitaks oma väärtuse ja toimiks tõhusalt aastaid, on vajalik selle regulaarne ja professionaalne korrashoid. Kinnisvara korrashoiuga tegelevad mitmesuguse pädevusega spetsialistid, sealhulgas haldus-, hooldus-, maakler-, õigus- ja remonditeenuste pakkujad. Millised on aga kinnisvaraga tehtavad suurimad vead ning kuidas neid vältida?

Hetkel kuum

Arendamine on pikk ja vaevarikas töö.
Uudised
  • 07.05.25, 06:30
4 eksperti: uusarendustes nõutakse enim just neid eluasemeid
Siin on mõtteainet üksjagu. Liiati muutjaid on üsna mitu.
ELUM Kinnisvara partner ja juhatuse liige Kristi Djomin on olukorra suhtes kiretult asjalik.
Uudised
  • 09.05.25, 06:45
Elukondlik üüriäri on vaid visionääridele ja vapratele
Mahapudenenud sektoris peitub tulus potentsiaal
Esimesed mereäärsed korterid valmisid nüüd kevadel.
Uudised
  • 07.05.25, 08:00
GALERII: Scandiumi Marienholm võtab kuju
Vaata põnevaid vaateid! Arenduse I etapist on müüdud üle poole.
Selgus aprilli uute kodude müüjate esikolmik
Uudised
  • 06.05.25, 06:45
Selgus aprilli uute kodude müüjate esikolmik
LVM Kinnisvara tegevjuht Ingmar Saksing osutab üürituru kurvale vastuolule.
Suur lugu
  • 30.04.25, 06:45
Elukondlik üüriturg on kännu taga kinni - nuta või naera
Eluasemearendus ja -turg söövad endil jalgu alt - ees on pikk ja valuderikas kümnend
Uuendusprojekt järgib väliselt paljuski hoone algset ilmet (Visuaal: BOA Arhitektid; arhitektid: Anto Savi, Margus Soonets, Arvi Hiir).
Uudised
  • 09.05.25, 10:44
LHV pensionifonid pidas Marati maja sarikapidu
Vaata galeriid!
Everaus Kinnisvara asutaja ja tegevjuht Janar Muttik tegi tõsised liigutused.
Suur lugu
  • 23.04.25, 14:31
Kinnisvaraarendaja vaatab peeglisse - pilt on karm
Ahnuse kättemaks on valus. Näiteks Everaus Kinnisvara koondas ehitajad. Siin vormub arendusvaldkonna tulevik, mis ei ole kõigile jõukohane.
Olukorda, kus elektrijuhtmed ligunevad vees, ei tohiks tekkida mitte kunagi mitte üheski hoones.
  • ST
Sisuturundus
  • 09.05.25, 13:27
Kas tead, mis on sinu kinnisvara väärtus tegelikult?

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele