Konkurentsiameti peadirektor Märt Ots rääkis tänasel Äripäeva ja advokaadibüroo GLIMSTEDT korraldatud konverentsil "Energia 2011, 2013, 2020 - väljakutsed ja võimalused" sellest, milline on energiaettevõtte vastutus tarbija ees ning soovitas neil selgitustööd mõistlikult teha.
"Lobby tegemine on halvem kui avatud turu konkurents, aga seda tuleks teha mõistlikul tasemel. See on konkurentsi takistav tegur," lausus Ots.
Ots lisas, et kauplejad peaksid hoiduma ka turumanipulatsioonist. "Eestis on see reguleerimata. Väärtpaberiseadus ei reguleeri toorainete börsi. Konkurentsiseadus ütleb, et on keelatud turguvalitseva seisundi kuritarvitamine ning kartellikokkulepped," selgitas Ots.
Jaemüüjatele soovitas Ots mitte põlata kodutarbijat. "Ei maksa ära põlata kodutarbijat, ta toob teile ka selle väikse leiva lauale," sõnas Ots.
Ta lisas, et võrguettevõtte kohustus on müüa oma võrguga liitunud tarbijale elektrit põhjendatud hinnaga.
Ots rõhutas, kuitarbija tahab elektritarbijat vahetada, siis peab see toimuma kiiresti ja probleemideta. "Tarbijatele üleskutse on see, et 1. jaanuar 2013 ei juhtu mitte midagi. Keegi ei tõmba stepslit välja. Need, kes on Eesti Energia kliendid, selleks ka jäävad, kui ei soovi pakkujat vahetada," nentis Ots. Ta lisas, et ainuke asi, mida me täna ei tea, on see, mis juhtub elektri hinnaga ja see sõltub majanduse seisust sellel ajal.
Ta selgitas, et poliitika ei saa mõjutada elektri tootmise hinda, aga saab mõjutada elektri aktsiisi ja subsiidiume.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Kinnisvara omaniku peamine eesmärk on saavutada oma varalt maksimaalne tulu. Selleks, et vara säilitaks oma väärtuse ja toimiks tõhusalt aastaid, on vajalik selle regulaarne ja professionaalne korrashoid. Kinnisvara korrashoiuga tegelevad mitmesuguse pädevusega spetsialistid, sealhulgas haldus-, hooldus-, maakler-, õigus- ja remonditeenuste pakkujad. Millised on aga kinnisvaraga tehtavad suurimad vead ning kuidas neid vältida?