Vaatamata viimaste kvartalite ilusatele kasuminumbritele tegelevad pangad endiselt aktiivselt kulude kärpimisega.
Näiteks SEB pank on otsustanud osa ruume välja rentida ja selle pealt järgmisel aastal 300 000-400 000 eurot kokku hoida. "Praeguse seisuga üürime välja 1000 m2. Meil on Tallinnas kaks pinda, tõime teisest kohast osa inimesi tagasi peamajja," kommenteeris SEB panga haldusjuht Leho Lugna ja lisas, et tegemist on siiski töötajate ümberpaigutamise, kui töötajate arvu vähendamisega.
"Meie uus kontorisüsteem muutus kabinet-tüüpi kontorist avatud kontoriks. Kasutame ruumi efektiivsemalt," märkis panga kommunikatsioonijuht Silver Vohu ja lisas, et uus rentnik on pangal ka juba olemas, kuid nime ei saa avalikustada, sest leping on veel allkirjastamata. Haldusjuhi Leho Lugna sõnul teeb pank iga päev tööd selle nimel, et efektiivsemalt tööd teha.
Sampo Panga juhi Aivar Rehe sõnul on ka nende jaoks efektiivsus olulisel kohal. "Oleme saavutanud 2011. aasta 9 kuu kokkuvõttes taseme 40,2% ning järgneval perioodil soovime püsida samal tasemel," märkis Rehe, kelle sõnul vähenes panga töötajaskond 2009. aasta esimesel poolel 14%. Septembri lõpu seisuga töötab Sampo Pangas 545 inimest.
"Börsiettevõtte filiaalina ei saa 2012. aasta kohta anda enneaegset teavet, kuid meie suund on selge - soovime hoida saavutatud efektiivset pangandusmudelit. Sellest tulenevalt kujunevad ka lõplikud otsused," märkis pangajuht.
Nordea finantsuhi Mari Avarmaa sõnul on nende töötajate arv püsinud selle aasta jooksul stabiilne ning sama arevu nähakse ka aastal 2012. "Järgmisel aastal on Nordeas tähelepanu all tulude mõõdukas kasv, stabiilsed kulud ja optimaalne kapitali kasutus. Kui üldisemalt kommenteerida pankade konteksti, siis olukorras, kus kapitalinõuded pankadele karmistuvad, turu kasv on tagasihoidlik ning konkurents tihe, on just kulude optimeerimine kindlasti üks edukuse eeldusi," märkis finantsjuht.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Kinnisvara omaniku peamine eesmärk on saavutada oma varalt maksimaalne tulu. Selleks, et vara säilitaks oma väärtuse ja toimiks tõhusalt aastaid, on vajalik selle regulaarne ja professionaalne korrashoid. Kinnisvara korrashoiuga tegelevad mitmesuguse pädevusega spetsialistid, sealhulgas haldus-, hooldus-, maakler-, õigus- ja remonditeenuste pakkujad. Millised on aga kinnisvaraga tehtavad suurimad vead ning kuidas neid vältida?