Estonian Airi finantsdirektor Wade Stokes ütles, et kõrgemad kütusehinnad on endaga kaasa toonud lisakulusid ning lennundussektori kohal nähakse veel tumedamaid pilvi.
„Varem sel kuul prognoosis Rahvusvaheline Lennutranspordi Assotsiatsioon (IATA) Euroopa lennufirmadele ligi 1,1 miljardi dollari suurust kahjumit. See on ligi kaks korda suurem eelmisest prognoosist, mil kahjumit ennustati 600 miljonile dollarile,” ütles Stokes.
Kallinenud kütus on ka Estonian Airile lisakulusid toonud.
„Enamik lennufirmasid seisab silmitsi kõrgemate kütusehindade ja suurenenud majandusliku ebastabiilsusega. Sarnaselt teistele lennufirmadele on kütusehindade kallinemine toonud endaga kaasa lisakulusid ka Estonian Airile. Kütuse hindu mõjutab ka tugevnenud dollarikurss, mis suurendab lisakulusid veelgi,” ütles Stokes.
Estonian Airil ei ole praegu plaanis kütusehindu fikseerida, kuid vajadusel võidakse vastav otsus teha.
„Praegusel hetkel, kus kütuse hind on jällegi langemistrendi näidanud, ei ole meil plaanis hindu fikseerida. Samas jälgime pidevalt ümbritsevat keskkonda ja vajadusel teeme vastavaid otsuseid,” ütles Stokes.
Erinevalt Estonian Airist, peab Eesti Energia riskide maandamist oluliseks ning nad on sellega aktiivselt tegelenud.
„Riskide maandamine on meie jaoks oluline ning me tegeleme sellega aktiivselt. Näiteks oli meil 2011. aastal riskimaandamisega kaetud 61800 tonni põlevkiviõli, aastavahetuseks olime 2012. aastaks teinud riskimaandamist 96900 tonnile hinnaga 393 €/t,” ütles Eesti Energia elektrimüügi kommunikatsioonijuht Katriin Loorents.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.