Autor: Juuli Laanemets • 5. mai 2014

Taaskasutavatest materjalidest töörõivad tulevad turule

Kiirtoidukett Hesburger võttis kasutusele taaskasutatud materjalidest valmistatud töörõivaste kollektsiooni mida aasta lõpuks hakkavad kandma kõik töötajad üle Baltikumi.

Täna avas Hesburger Tallinnas esimese uuendatud disainikontseptsiooniga restorani Baltikumis. Koostöös Soome rõivadisaineri Anna Sairoaga on valminud taaskasutatud materjalidest valmistatud töörõivaste kollektsioon, mida hakkavad aasta lõpuks kandma kõikide Hesburgerite restoranide töötajad üle Baltikumi. Rõivad on valmistatud Eestis, taaskasutusmaterjalidele spetsialiseerunud TouchPoint OY partneri poolt.

Hesburgeri arendusjuht Ieva Salmela sõnul väärtustavad nad keskkonnateadliku mõtteviisi ning rakendavad seda ka igapäevaselt oma ettevõttes. „Meie põhimõtteks on maksimaalsert säästa loodusressursse ning hoiduda negatiivse mõju tekitamisest keskkonnale. Meil on enam kui 400 restorani, kus töötab üle 6100 inimese, mistõttu meil on palju vanu töörõivaid ning reklaammaterjale, mida edukalt taaskasutada. Kutsusime abiks Londonis baseeruva soomlannast moelooja Anna Sairoa ettevõttest TouchPoint, kes on professionaalne taaskasutatud materjalide disainer,” selgitas Salmela.

Salmela sõnul on restoraniketi algusaegadest saadik rakendatud keskkonda säästvat poliitikat, mistõttu vanade materjalide taaskasutus ise ei ole ettevõtte jaoks uus kontseptsioon. Varasemalt on ettevõte disaininud taaskasutatud materjalidest kollektsiooni, kuhu kuuluvad trendikad padjad, tekid ning kotid. Seekordne töörõivaste projekt liikus aga keskkonna teadvustamisel järgmisele tasandile – töörõivaste tootmisel ei kasutatud vaid keskkonnaeksperdist disainerit vaid ka tootmine toimus Euroopas, transport toimus võimalikult säästlikult ning materjalidena kasutati nii jätkusuutlikult toodetud kui ka taaskasutatud materjale.

„Renoveerimisinvesteeringu suurus on 400 000 EUR, mille käigus uuendasime nii restorani infrastruktuure kui disaini. Värskele välimusele annab kaasaegse linnakultuuri hõngu Multistab tänavakunstnike loodud graffiti”, ütles Salmela.

”Paraku ei ole taaskasutus ning ümbertöötlemine tänapäeval ettevõtete jaoks veel norm ning seda osaliselt majanduslikel põhjustel. Ettevõttel on ka varasem koostöökogemus Touchpointiga, kuid tänasesse töörõivaste kollektsiooni suhtume suure uhkusega kuna projekt annab hästi edasi meie  väärtusi jätkusuutlikkuse kohalt vaadatuna,” rääkis jätkusuutliku moe disainer Anna Sairoa.

Sairoa sõnul on taaskasutamise viise mitmeid – vanu tooteid saab ümber töödelda uueks materjaliks või vanu tooteid lihtsalt uuteks ümber disainida. Disaini eesmärk on sisuliselt midagi uut ja unikaalset luua. Mõnede toodete puhul on taaskasutatud materjalide kasutamine disainis nähtav, teisel juhul mitte ning just viimast tüüpi toodete loomine on disaineri jaoks parim väljakutse. Samas on Hesburgeri särkide puhul oluline välja tuua plastpudelitest valmistatud materjal, mistõttu on vastav kiri särkide käistel näha.

Ettevõtte töörõivaste kollektsioon esindab jätkusuutlikku arengut ning vastutustundlikku disaini. Kõrgekvaliteediliste materjalide kasutamise pikendab toodete eluiga ning võimaldab rõivaid uutele töötajatele edasi anda. Kõiki töötajaid õpetatakse rõivaid keskkonnasõbralikult hooldama.

Eesti kolme graffitikunstnikku ühendav grupeering Multistab on olnud nähtav osa Eesti tänavakunstis alates 2010. aastast. Nende teoseid võib näha linnapildis, samuti ka varjatud ja mahajäetud tehastes ning tööstusmastikel.

Hesburger on 1966. aastal Soomes rajatud perefirma, mille asutajateks on Heikki ja Kirsti Salmela. Täna juhivad 260 miljoni EUR aastakäibega restoraniketti nende kaks poega. Kokku on maailmas avatud 403 Hesburgeri restorani, lisaks Baltikumile ka Skandinaavias, Venemaal, Ukrainas ja Saksamaal. Baltikumis on Hesburgeril 108 restorani, neist 33 Eestis. Lisaks Soomele ja Balti riikidele on Hesburgeri restoranikett esindatud ka Saksamaal,  Venemaal ning Ukrainas.

Jaga lugu
Kinnisvarauudised.ee toetajad:
Helen RootsKinnisvarauudised.ee juhtTel: 55 988 223
Sandra MalvikEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 58 552 554
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 56 861 806