Autor: Juuli Laanemets • 17. september 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Helge Alt: mustusel on kalduvus paljuneda

Koristusteenust ostes või hanke kutset kirjutades tuleb selgelt väljendada ettevõtte ootusi. Hoolega tuleb läbi mõelda mida ja miks ostame, sõnastada ootused puhtuse parameetrite keeles, mitte tegevuste keeles, ütles Puhastuseksperdi juht Helge Alt Puhastuspäeval esinedes.

Alt ütles, et oluline on välja tuua kui sageli ettevõte koristusteenust vajab ja mis eesmärgil seda vajatakse. Puhtuseaste, mida ettevõtte tellides loodab saada, peab olema otstarbekas. „Klient peaks teadlikult ostma teenust. Mitte sellist sõnastust, et soovitakse iga päev põrandapesu vaid, et iga päev oleks põrand puhas. Hindamiskriteeriumid tuleb ka sõnastada, sest absoluutset puhtust ju ei eksisteerigi. Täpsustada tuleks, mis on tellija jaoks puhas - autoremonditöökoja-, operatsioonisaali puhtus või vajatakse kontoriruumi-, klassiruumi puhtust. Kõik on ju erinevate tingimustega, kui me seda kokku ei lepi, siis me jäämegi puhtuse üle vaidlema. Väga raske on kontrollida hiljem tulemust,“ kirjeldas Alt probleemide algpõhjuseid.

Alt soovitas esmalt tutvuda koristusstandardiga EVS 91412 ja sealt võtta puhtuseastmed. „Alati ei tule  endal jalgratast leiutama hakata. Puhtuseastme määramisel tasub enne süveneda, mõelda milline on ettevõtte koristusvajadus, mis on otstarbekas, milline on koristuse väärtus,“ ütles Alt.

„Kui näiteks ettevõtte tahab kulusid kärpida ja otsustab vähendada 20% kõiki kulusid, siis tuleb mõelda mida endaga kaasa toob puhastusteenuse 20-ne protsendine kokkuhoid. Millist puhtusetaset siis ettevõte teenusega saab, puhtuse vähenemine toob endaga tavaliselt kaasa veel suurema tulude languse. Oluline on, et saaksime aru, mis selline tegevus endaga kaasa toob,“ kirjeldas Alt enamlevinud mõttemalle.

Koristama ei pea ainult õhtul, pärast tööaega, selle hoiaku kasuks räägib Alti arvates mitu aspekti. „Näiteks kui teenust pakkudes vajatakse 8 inimest, kes töötaksid 2 tundi, siis sama töö teeks ära 2 inimest 8 tunniga. Palju vähem on vaja personali leida, kaadri voolavus on ka väiksem. Kindlasti on see punkt oluline tellija jaoks. Palju kergem on tööd juhtida, on vahe - kas sa suhtled 2 inimese või 8 inimesega,“ ütles Alt. „Kui koristaja on kogu aeg kättesaadav, siis saab need tööd, mis tuleb koheselt teha, kasvõi maha loksunud kohvi koristamine, kohe teha. Mustusel on komme paljuneda.“ 

Teine oluline punkt, mis räägib päevavalguses koristamise kasuks, on klaaspindade puhastamine. „Pimedaajal, lampide valgel, on seda väga keerukas teha, midagi jääb ikka märkamata. Õhtul on tühjas hoones ruumid täistuledes näiteks 2 tundi, sest koristajad teevad tööd. Saab ju välja arvutada, mis see maksma läheb, klient maksab ka selle kinni. Välismaal olen palju näinud päeva ajal koristajaid töötamas. Taanis, ministeeriumi hoonete koristus käis päevasel ajal, kui töötaja läheb kohvipausile, siis samal ajal tehakse kontor korda. Soomes koristatakse koolides ruume samuti päevasel ajal. Lapsed on vahepeal teistes tundides ja kasutavad muid ruume. Ei ole nii, et alles hommikuks on maja puhas, milleks see? Oluline on koostööd teha ja vaadata selle pilguga, et koristaja töö on elu loomulik osa.“

Jaga lugu
Kinnisvarauudised.ee toetajad:
Helen RootsKinnisvarauudised.ee juhtTel: 55 988 223
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58 361 474