• 02.09.15, 09:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kinnisvaraturul tõuseb turunduse osatähtsus

Uue arendusprojekti turunduse ja müügi põhisuunad pannakse paika koos uue korterelamu või elupiirkonna projekteerimisega.
Kinnisvaraarendaja saab ostjaid köita sõnumi, asukoha ja visuaaliga, kirjutab Arco Vara turundusjuht Urve Nõgu. Loomulikult on ostjale väga oluline ka toode ise. Näiteks, kui müüakse perekortereid, tähendab toode seda, et ostjale näidatakse koos korteriga ka läheduses või hoovis asuvat laste mänguväljakut.
On raske öelda, kui palju efektsed pildid ja videod Eestis kinnisvara ostuotsuseid praegu mõjutavad. Neid kasutatakse kinnisvara turunduses pigem selleks, et ostjate huvi äratada. Mis aga kindlalt ostuotsust mõjutab, on hind ja nagu eelpool juba mainitud, toode ise. Toode peab vastama ostja ootustele. Kallimate korterite puhul on ostjad eriti nõudlikud ja neile saab müüa vaid väga korralikku kaupa.
Millal sihtgrupp paika panna?
Projekteerimisega kaasnevad peamised märksõnad on sihtgrupp, reklaamikanalid ja sõnum, millega tahetakse sihtgrupini jõuda. Tavaliselt on uusarendusprojektid laia ampluaaga, pakkudes kortereid nii üksi elavatele inimestele kui ka peredele. Sihtgrupi selekteerimine käib piirkonnapõhiselt. Kesklinna inimese kolimist Lasnamäele näeme harvem, kui liikumist vastupidises suunas, et Lasnamäe elanikud tahavad kolida kesklinnale lähemale, näiteks Lasnamäe ja Kadrioru piiril paiknevasse Uuslinna arendusse. Uusarendusprojekti avalik turundus algab tavaliselt siis, kui on teada hinnad ja olemas visuaalid, enamasti ei ole maja ehitustöödega veel alustatud, kuid projekteerimisfaas on lõppjärgus. Uusarendusprojekti korterite müügiga on mõistlik alustada juba projekteerimisfaasis ehk nö paberilt, sest konkurents on tihe. Ka pangad tahavad täna enne arendusprojekti rahastamist näha eelmüüki.
Millega müüa enne ehitamist?
Uute korterite puhul on visuaalid enamasti 3D-joonised või 3D-videod. Visuaali tegemiseks on vaja ette anda hoone ja ruumide mõõtmed ning materjalid, kuhu sisekujundaja lisab sobiva mööbli koos muude detailidega. Kui palju 3D-ilupildikesi kasutada, sõltub projektist, kuid lisaks sisevaadetele võiks nendega edasi anda ka positiivseid emotsioone majast ja maja ümbrusest. Arco Vara arendatava Kodulahe projekti puhul saame meeldivaid emotsioone tekitada reaalsete piltidega lähedal asuva parkmetsa, terviseradade, merevaate ja rannapromenaadiga.
Kui kortermaja juba ehitatakse, saab ostjale näidata, et ehitus juba toimub. Kui maja on valmis, saab inimesi sisse kutsuda ja näidiskorteriga luua ostjale ettekujutus, milline võiks tema tulevane kodu välja näha. Valmis maja puhul tehakse müügimaterjalide jaoks juba reaalsed fotod majast ja korteritest.
Projekti koduleht ehk uusarenduse projektileht on üheks tähtsamaks turunduskanaliks, kuna inimesed otsivad uute korterite kohta infot kõigepealt veebist. Sealt vaadatakse, kus korterid asuvad, mis hinnaga on ning kuidas välja näevad. Projektileht on eriti oluline siis, kui maja pole veel valmis. Kuigi näiteks neli pööningukorterit võib kinnisvaraportaali panna ka ükshaaval, on projektileht hea ka siis, kui kortereid on vähe. Kui keegi otsib omale uut kodu ja leiab üksiku kuulutuse, saab ta projektilehelt täiendavat infot teiste sama maja korterite kohta, mis võivad ostja ootustele paremini vastata.
Kuidas turundusraha planeerida?
Soovitan kogu arendusprojekti turunduskommunikatsiooni hõlmamiseks koostada turundusplaani, mis hõlmab nii reklaamiplaani, müügitoetuse tegevusi, otseturundust kui ka PR. Turundusplaani koostamine aitab ka eelarvet sihipäraselt kasutada. Turunduseelarve number on enamasti kokkulepitud protsent kinnisvara vahendusest saavast summast.
Kui turunduseks kavandatud summad on juba otsa saamas, tuleb infot hoida edasi kanalites, kus inimesed kinnisvara otsivad. Need kohad on kinnisvaraportaalid ja kinnisvarafirmade kodulehed ning projektilehed ja suhtluskeskkonnad. Tasub meeles pidada, et projektilehel olevat infot tuleb kogu müügiprotsessi vältel uuendada. Hea on maja või lähima magistraali ääres hoida üleval ka reklaamplakatit.
 
Autor: Urve Nõgu

Seotud lood

Uudised
  • 02.09.15, 09:18
Arendajatele: millist korterit turg tahab?
Ehitusloa saamisest kuni viimase korteri müügini tuleks arvestada vähemalt 1,5 aastat, müügi õnnestumine on seotud turu ootustega.
Uudised
  • 02.09.15, 09:40
Millist korterit on kõige lihtsam müüa?
1Partner elamispindade grupi juht Mihkel Oiderma  soovitab algatuseks hind üle vaadata.
  • ST
Sisuturundus
  • 23.05.25, 13:54
Everaus Kinnisvara AS pakub investoritele 11% tootlusega võlakirju
Viimaseid päevi!
Eesti kõige mitmekesisema arendusportfelliga kinnisvaraarendaja Everaus Kinnisvara AS pakub investoritele läbi avaliku võlakirjaemissiooni võimalust olla osa kõrge kvaliteediklassiga ettevõtte eduloost. 11%-lise aastase intressimääraga võlakirjaemissiooniga, mis kestab 27. maini, kaasatakse vahendeid ehitusjärku jõudnud kinnisvaraarendusprojektide täiendavaks rahastamiseks. Ettevõtte hajutatud riskidega arendusportfell, kogenud meeskond ja kõrged standardid on tugevaks aluseks pikaajalisele edule ja loovad väärtust nii koduostjatele kui investoritele.

Hetkel kuum

Linnavalitsused tulevad ja lähevad, ent linnaruum jääb.
Suur lugu
  • 21.05.25, 06:45
Arendajatel on Tallinna Linnaplaneerimisametile need konkreetsed soovid
Rahapõrsas kipub aina rohkem läbi paistma.
TOP
  • 16.05.25, 06:30
Arendajate 4 kvartali käibemiljonäride TOP: lahjem supp ja kõhnumine
Vaata, kes kellele järgneb ja millisele kohale keegi sellel korral maandus - pilt on reljeefne
Oluline ohumärk uusarenduste turul on taandumas
Uudised
  • 16.05.25, 10:09
Oluline ohumärk uusarenduste turul on taandumas
Stell Eesti AS tegevjuht Mikk Sillamaa.
Uudised
  • 20.05.25, 06:45
Kliendid soovivad vähem allhankeahelaid ja rohkem otseteenuse osutamist
Hepsori juht Henri Laks.
Uudised
  • 23.05.25, 06:30
Laks: esialgu tibusammudega, aga püsivalt ja kindlalt liigume õiges suunas
Henri Laks avaldab Hepsori edu võtme - uuri järele!
Kinnisvara24 tegevjuht Urmas Uibomäe võtab olukorra pulkadeks lahti (Kinnisvara24).
Uudised
  • 19.05.25, 11:47
Lõuna-Eesti eluasemeturg ajab üle ääre
Uuri tabelit, kui suur oli Lõuna-Eesti korterite keskmine müügi- ja üürihind ning üüritootlus 2025. aasta I kvartalis
Proact Haldus OÜ juhatuse liige Janek Hintsov.
Arvamused
  • 19.05.25, 06:45
Teenuseturg ei kasva, pigem toimuvad ülevõtmised
Prognoos 2025 aasta teiseks pooleks
Hüpoteeklaen AS tegevjuht Toomas Paju: „Endale ehitades pööratakse rohkem tähelepanu detailidele – tehakse näiteks suuremad aknad, valitakse kallimad siseviimistlusmaterjalid või ehitatakse suurem terrass. See tähendab, et sama raha eest saab perele tõeliselt sobiva kodu.“
  • ST
Sisuturundus
  • 15.05.25, 15:18
Laenuandja: endale ehitatud kodud kipuvad olema suuremad

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele