Autor: kinnisvarauudised.ee • 16. juuni 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Rail Balticu aastapotentsiaal – 5 miljonit reisijat ja 16 miljonit tonni kaupa?

Muuga Sadam
Foto: Äripäev
Rail Baltic projektist huvitatud ettevõtjad kohtusid sel nädala MTÜ Rail Baltic Business Network ettekandekoosolekul Muuga Sadamas, kus räägiti Rail Balticu võimalustest. Metaadvisory vahendab räägitut.

Arutlusteemaks oli uue raudteeprojekti edasiste arengute ja tulevase Rail Baltic Muuga kaubaterminaliga seotud ärivõimalused. Kõnelejate hulgas olid ka AS Tallinna Sadam juhatuse esimees Valdo Kalm ning Eesti, Läti ja Leedu ühisettevõtte RB Rail AS tegevjuht Baiba Rubesa.

AS Tallinna Sadam juhatuse esimees Valdo Kalm andis üritusel ülevaate Muuga sadama tööst ja arenguplaanidest fookusega tulevasel Rail Balticul. „Kui reisijate liikluse osas on kõigis kolmes Balti riigis Rail Balticu toetus kõrge, siis kaubavedude osas ollakse skeptilisemad. Samas Soome enda jaoks juba näeb Rail Balticu vajalikkust ja pakutavaid võimalusi. Samal ajal on juba märgata, et ka Eesti ettevõtjad tajuvad üha enam milline potentsiaal on Muuga multimodaalsel kaubaterminalil koosmõjus Vuosaari konteinerterminaliga,“ lausus Kalm.

Sajandi suurim projekt

RB Rail AS tegevjuht Baiba Rubesa sõnul on Rail Balticu näol tegemist Euroopa jaoks prioriteetse projektiga, tagamaks olulised puuduolevad lõigud Euroopa raudteetranspordisüsteemis.

 „Tegemist on Balti riikide selle sajandi suurima infrastruktuuri koostööprojektiga, mis lubab meil transportida 5 miljonit reisijat ning 16 miljonit tonni kaupu aastas. Tehniline projekt ja uuringud saavad valmis 2020 aastal ning uue raudteeliini ehitus lõpeb Balti riikides 2025 aastal,“ sõnas Baiba Rubesa.  „Rail Baltic ühendab 730 kilomeetrisel lõigul omavahel Kaunase, Riia, Pärnu ja Tallinna ning loob ühendused peamiste transpordisõlmedega. See tagab riikliku majanduse mitmekülgse ja jätkusuutliku arengu ning parandab reisijate liikuvust põhja-lõuna suunal,“ lisas Rubesa.

MTÜ Rail Baltic Business Network juhatuse liikme, advokaadibüroo TRINITI partner Tõnis Tamme sõnul on kiirraudtee näol tegemist järgmise kümnendi Euroopa Liidu ühe prioriteetse projektiga, mistõttu on loodud MTÜ eesmärgiks saavutada Eesti ettevõtjate suurem teadlikkus ja kaasatus Rail Balticu projektiga. „Oleme võtnud eesmärgiks kaardistada uuest kiirest raudteeühendusest tekkivad uued ärivõimalused ja korraldada projektist huvitatud ettevõtete ja projekti vedavate avaliku sektori partnerite vahel usalduslik ja mõtestatud dialoog. Hiljuti liitusid meie ärivõrgustikuga ka kolm uut ettevõtet: Lemminkäinen Eesti AS, Riigiressursside Keskus OÜ ja KMG Inseneriehituse AS,“lisas Tamme.

 

Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kinnisvarauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Siim SultsonKinnisvarauudised.ee juhtTel: 53330 651
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 5123 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58361 474