Kliendi juurde on praegu kõige lihtsam minna ja põhjendada hinnatõusu suureneva tööjõukuluga. Kui aga muudmoodi põhjendada ei oska, teeb klient lihtsalt uue päringuvooru, rääkis Done Haldus OÜ tegevjuht Janek Hintsov Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
Sarnaselt turvaettevõtetele on ka kinnisvarahalduse firmad kimpus palgasurvega, mis sööb kasumit. Hintsovi sõnul ei saa aga selle taha lõputult pugeda.
"Ärikinnisvara omanikele ehk meie klientidele on kõige olulisem see, kuidas üürnik ennast majas tunneb. Kui kunagi käis põhivõitlus üürihinna eest ja kaubeldi mõne euro üle, siis viimasel ajal on ka üürnikud muutunud targaks," rääkis Hintsov, kes on ühtlasi MTÜ Eesti Kinnisvara Korrashoiu Liidu juhatuse liige.
Siinkohal soovitab Hintsov uurida juba enne üürilepingu sõlmimist kõigi kõrvalkulude kohta ja panna lepingusse täpselt kirja, mille eest maksma hakatakse. "Vahel võib olla nii, et võidad küll üürihinnas mõne sendi, kuid maksad kõrvalkuludena palju rohkem," andis Hintsov ettevõtjatele nõu.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Käive rühib tasapisi ülesmäge
Äripäeva infopanga koostatud kinnisvarahalduse konkurentsiraportist selgub, et sektori ettevõtetel läheb viimasel ajal hästi – mullu kasvas ettevõtete kogukäive ligi 10% ja nelja aastaga ulatub kasv 25%ni.
Kuula täispikka intervjuud Janek Hintsoviga alates 36.00.
Seotud lood
Üks suurimaid väljakutseid, millega korteriühistud ja ettevõtted tihti kokku puutuvad, on hoonete tehnosüsteemide järjepidev hooldamine. Hoonetes on sageli väga palju erinevaid ning vajalikke süsteeme – küttesüsteemid, ventilatsioon, vesi ja kanalisatsioon –, mille kõikide regulaarne kontrollimine, hooldamine ja parendamine on tõrgete vältimiseks äärmiselt oluline.