Viimastel aastatel on turul toimunud selge eristumine haldusettevõtete vahel: suurem osa tegeleb korteriühistute haldamisega ning väiksem osa spetsiifilise ja suuremat kogemust nõudva ärikinnisvara haldusega. Seejuures on oluline märkida, et majaomanikud muutuvad haldusteenuste vallas aina targemaks ja oskavad oodata hinnapäringutest ning teenustest senisest rohkem.
Nii on näiteks hakatud väärtustama haldusettevõtte kutsetunnistust, töötajate kogemusi ja tagasisidet referentsidest. Paljud hanked ja hinnapäringud koostatakse vastavuses Kinnisvarakeskkonna juhtimise ja korrashoiu standardiga EVS 807:2016.
Väga positiivne on turu arengus kolme osapoole – arhitektide, ehitajate ja haldurite – koostöö kasv. Üha rohkem tehakse koostööd parema tulemuse, võimalikult väikeste kõrvalkuludega hoone ehitamise nimel. Haldusettevõtted mõistavad, et nad ei paku hoone omanikule lihtsalt haldusteenust, vaid võimalust neil oma vara professionaalselt hallata, omades seejuures rahulolevaid üürnikke ning igast küljest analüüsitavate kuludega jätkusuutlikku hoonet. Haldusettevõtete töö on luua juba projekteerimise käigus uutele hoonetele halduskontseptsioon, mis koondab infot näiteks tehnosüsteemide, koristuseteenuse ja turvateenuse kohta.
Populaarseks on saamas ehitusinfo mudelis ehk BIMis 3D-projekteerimine ja haldamine. Tegemist on strukturaalse andmebaasina organiseeritud ehitusandmete kogumiga, millest on lihtne teha nii visuaalseid kui ka arvulisi päringuid. BIM mudel koosneb tegeliku hoone ehitamiseks kasutatud ehitusdetailide virtuaalsetest vastetest, mis võimaldavad arvuti keskkonnas hoonet testida ja mõista selle käitumist veel enne, kui tegelik ehitamine algab. See annab omanikule võimalusi arvestada tulevase hoone halduskulusid veel enne, kui hoone valmis on. Vajadusel saab koostöös haldusettevõttega muuta maja energiatõhusamaks ja selle haldamise-hooldamise efektiivsemaks.
Tööandjad väärtustavad töötajaid kõrgemalt
Palju on räägitud, et puhastusteenindajate seas valitseb tööjõupuudus. See on õige, aga samas on tööjõupuudus toonud kaasa positiivse asjaolu, et ettevõtted on hakanud oma töötajatele rohkem tähelepanu pöörama, mis samal ajal tõstab puhastustöötaja ameti väärtust. Kui varasemalt palgati inimene lihtsalt tööd tegema, siis täna mõeldakse ka tema heaolule ja antakse võimalus tööd professionaalsemalt teha: töötajatele tehakse koolitusi ja neid varustatakse kvaliteetsemate ja ergonoomilisemate töövahenditega.
21. sajand on toonud kaasa ka suurema tähelepanu rohelisele mõtlemisele ning oma ökoloogilisele jalajäljele mõeldakse loomulikult puhastusettevõttes. Oluliseks on muutunud puhastuskeemia puhtus ja korduvkasutatavad materjalid ning puhastusettevõtted on hakanud ka oma kliente selles vallas koolitama, et kasvatada inimestes keskkonnasõbralikku teadlikkust.
Targalt ehitamine säästab mõttetutest kõrvalkuludest