"Paljud kirjeldavad seda isegi festivalina," ütles Hallik.
Tema sõnul mõjutavad seda näiteks uued keskkonnahoiust tulenevad nõudmised laevadel nagu kahepõhjaliste tankerite kasutamise nõue. Samuti on tõusev trend kõiges, mis seotud tuule- ja muu taastuvenergeetikaga kus meil on suuri kliente kellele ehitame spetslaevu, tuulikute detaile jne. Suure osa käibekasvust on andnud ka geograafiline laienemine, eeskätt Soomes laevaremonditehase Turku Repair Yardi ostmine.
Halliku sõnul oli selle aasta märksõna kontsernis on ‘efektiivsus’, mis tähendab suuremahulisi investeeringuid uutesse kaasaegsetesse tehnoloogiatesse tootmises, logistiliste süsteemide efektiivsuse tõstmine, seeriatoodangu mahu tõstmine. Kõige selle taustal ongi olnud võimalik kasvavate tööjõukulude ning kasvava toorainehinna taustal kasvatada kasumit tõstmata sealjuures hindu. "Hindu oleme korrigeerinud ainult lähtuvalt inflatsioonist," märkis ta.
Käibe osas prognoosib BLRT Grupp ca 6 miljardit krooni, st viimaste aastate tendentsi jätkumist. "Kuna meil on ca kümme suuremat tegevussuunda, mis erinevad majandustsükliite faasi osas, siis need tasakaalustavad üksteist. Kui laevanduses on "festival", siis ehitusega seotud suundades on märgata teatavat langustrendi," ütles Hallik.
Ta möönab siiski, et majanduslangus annab ikka tunda. Eeskätt läbi klientide, kes põhiliselt seotud ehitussektoriga. Väheneb ehituse tarvis metalltoodete müük, mingil määral ka gaaside müük. "Kuna paljude klientide finantsseis halveneb, siis halveneb arvete tasumine, osa planeeritud projekte ka tühistatakse," ütles ta.
Tööpuudus on tema sõnul mingil määral on leevenemas, aga headest spetsialistidest on alati puudu.
Autor: Haldusuudised.ee