7. märts 2014

Sõidukipargi riskide haldus ja kaskokindlustus

Kaskokindlustuslepingu sõlmimisel mõeldakse, et tegu on  lihtsuselt järgmise tootega peale kohustuslikku liikluskindlustust. Siingi on omad erisused, millele tuleb tavapärasest rohkem tähelepanu pöörata.

Selleks, et kahjujuhtumi korral ei tekiks ootamatusi hüvitise saamisel, tuleb turul pakutavate seltside toodete erinevused selgeks teha. Samas on mõistlik kasutada kindlustusprofessionaalide-maaklerite abi, kes tegelevad igapäevaselt nii parima kindlustuslepingu leidmisel kliendile kui ka nõustamisel kahjujuhtumi korral.

Kaskokindlustuse lepingu sõlmimisel soovitan läbi mõelda järgmised sammud:

• üksikute sõidukite kindlustamisel ei pruugi kindlustusseltside pakutavad lisasoodustused olla võrreldavad kogu sõidukipargile korraga kindlustuste hankimisel, samuti on lepingute haldus efektiivne kui kõikide ettevõtte sõidukite kindlustused algavad ja lõppevad ühel kuupäeval;

• kindlustamisel tasub järgi mõelda, kas võib esineda olukord, kus sõiduki liisinglepingu jääkväärtus mingil ajahetkel on kõrgem kui konkreetse sõiduki turuväärtus- sellisel juhul tuleks lisada kindlustuskaitsele liisingväärtuse klausel, vastavalt millele hüvitatakse kõrgem väärtus, ehk siis praeguse näite puhul liisingväärtuse ulatuses, mitte turuväärtuses, mida standardtingimused pakuvad;

• uute sõidukite kindlustamisel on oluline lisada kindlustuslepingusse ka uusväärtuse kindlustuskaitse, mille puhul hüvitatakse kuni ühe aasta vanuse sõiduki täishävimise või varguse korral kahju uue sõiduki väärtuses;

• igapäevasele autokasutajale on oluline, et sõidukiga toimunud kindlustusjuhtumi järgselt, mil tema sõiduk on remondi ootel või remondis, oleks võimalik ilma lisakuludeta oma sõidud siiski sooritada, sellisel juhul oleks abi asendussõiduki lisakokkuleppest kindlustuslepingus, mis aga ei ole kõikidel kindlustusseltsidel standardpaketina pakutav kindlustuskaitse. Sellisel juhul hüvitab kindlustusandja asendussõidukiga seotud rendikulud;

• salongiklaaside kindlustamisel on turul erinevad lähenemised omavastuse rakendamisel või mitterakendamisel, mida tasuks tähele panna;

• oluline on jälgida, mida ja millise summa ulatuses arvestab kindlustusselts sõiduki standardvarustuseks ja mis tuleks eraldi loetleda poliisil;

• mõelda võiks, kui kõrge on mets- või kariloomaga kokkupõrke risk, turul on olemas võimalused sellise riski kindlustamiseks ilma omavastutuseta.

• rehvidele tekkinud kahjude hüvitamine - on kindlustusseltse, kelle tingimuste järgi kuuluvad hüvitamisele kahjud kui kahjustada saab ainult rehv, on aga ka tingimusi, kus peab olema kahjustada saanud ka velg, et juhtum oleks kindlustusjuhtum;

• juhul kui on oluline tehnilise rikke kindlustuskaitse, siis seda pakub täna kindlustusturul ainult üks kindlustusselts-RSA;

• osad kindlustusseltsid hüvitavad sõiduki hävimise korral lisaks ka autovahetusega seotud kulud kuni 10 % ulatuses sõiduki turuhinnast;

Täiendavalt on võimalik kaskokindlustust laiendada veel järgmistele kindlustuskaitsetele:

• autoreisija õnnetusjuhtumi kindlustus, mis katab õnnetusjuhtumi ajal sõidukis viibinud isikud;

• pagasi kindlustus, mis katab pagasile õnnetuse käigus tekkinud kahjud;• haagise kindlustus, mis katab kasutatavale haagisele tekkinud kahjud;• autoabi kindlustus (s.h. reisi jätkamisega seotud lisakulude kindlustus), mis katab lisakulud poolelioleva reisi jätkamiseks planeeritud sihtkohta, samuti lisakulud sõiduki pukseerimiseks remonditöökotta, käivitusabi, katkise rehvi vahetuse, puuduoleva kütusekoguse toomise lähimasse tanklasse jõudmiseks.

Kokkuvõtteks võime tõdeda, et kindlustusele omane „small print” ja nüanssiderohkus ei ole kadunud kuhugi ka pealnäha lihtsast tootest. Siingi on hea säilitada valvsus kindlustuslabürindis orienteerumisel.

Autor: Vaido Laanemets

Jaga lugu
Kinnisvarauudised.ee toetajad:
Helen RootsKinnisvarauudised.ee juhtTel: 55 988 223
Sandra MalvikEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 58 552 554
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 56 861 806