178 miljonit eurot: Rail Baltic kuulutas välja Ülemiste terminali hanke
Rail Baltic Estonia kuulutas välja Eesti läbi aegade mahukaima ehitushanke Rail Baltica Ülemiste ühisterminali ja lähiala ehitamiseks, teatas ettevõte.
Rail Baltica ehitamise algust tähistava nurgakivi asetamine Saustinõmmel 2019. aasta novembris.
Foto: Liis Treimann
Rahvusvahelise hankega otsitakse ehitajat Linda nime kandma hakkavale Ülemiste reisiterminalile, selle lähialale ning jaamaala raudtee infrastruktuurile.
Rail Baltic Estonia OÜ & RB Rail AS kolivad enda kontori Kaamose Avala ärikvartali suve lõpus valmivasse Polarise büroohoonesse. Uue büroo kasuks rääkisid nii logistiliselt sobiv asukoht Tallinna kesklinna tuiksoonel kui ka energiasäästlikud ning innovaatilised lahendused.
Täna kinnitas valitsus raudtee arendamise kava 2028. aastani, mis näeb ette ligi 900 miljoni euro eest investeeringuid, et elektrifitseerida olemasolev raudtee ning tõsta Tartu, Narva, Viljandi ja Haapsalu suunal kiiruseid kuni 160 km/h-ni.
Tallinna linnavalitsus esitas linnavolikogule kinnitamiseks koostöökokkuleppe Tallinna linna ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) vahel, mis võimaldab jätkata Rail Balticu Ülemiste reisiterminali ja seda ümbritseva ala arendamist.
Elutsükli analüüs (LCA) on tööriist, mis aitab hinnata hoone keskkonnamõju selle „sünnist surmani“ – alates toormaterjalide kaevandamisest kuni lammutamise ja taaskasutuseni. Ehituses tähendab see näiteks seda, millist mõju avaldab betooni, terase või isolatsioonimaterjalide tootmine, transport, paigaldus ja hilisem hooldus meie kliimale.