Ehituspoodide sooduspakkumised meelitavad tarbija poodi, ent mõne toote võib kodulähedasest väikepoest soodsamalt, aja- ja närvikuluta kätte saada.
Saint-Gobain Ehitustooted ASi äriüksuse direktor Hellart Kala tõi näite, kus ostumöllult ostetud soodushinnaga kinnitustarvikud osutusid kolmandiku võrra kallimaks kui sama toode kodukandi poes. "Sellest ei saa muidugi järeldada, et seal kõik tooted odavamad on. Aga kas ikka on mõtet iga asja pärast möllata? Elu jääb ju elamata," arutles ta.
Kala hinnangul on igakuiste sooduspakkumiste kasutamine psühholoogiline nipp, kus inimene meelitatakse poodi ning seal olles mõtleb ta, et ostaks veel üht-teist. "Hiljem avastad, et mujal hoopis parem hind. Kui oled korra petta saanud, ei tahagi enam hindu võrrelda ja jääd selle poe kliendiks, kust korra odavamalt kauba kätte said," lisas ta.
Lakkamatud kampaaniad
Ehitus Service OÜ tegevdirektor Jaanus Vihandi kinnitas, et odavate toodete eesmärk ongi klient poodi meelitada. "Loodame, et nad siis ka muud ostavad, sest ega need tooted, mida me väga odavalt pakume, pole need, mis raha teenivad," lisas ta.
Ostumöll on vaid üks Bauhofi kümnekonnast kampaaniast. "Erinevaid sooduspakkumisi teeme aastaringi. Meie mahu juures mõjutab tulemust märgatavalt see, kas meid külastab kalendrikuus miljon klienti või 900 000," rääkis Vihandi. Tema sõnul on kasumimarginaalid langenud ühes hindadega, mida põhiliste toodete osas püütakse konkurentidega võrreldes hoida 10% madalamal tasemel.
Mõistlik juurdehindlus 10%Väikestel ja keskmise suurusega poodidel on suurtega raske konkurentsis püsida. "On väikekauplused, kust saab n-ö leiva-saia kätte, aga vorst-juust tuleb ikka mujalt hankida. Just sellistel poodidel on praegu väga raske ja paljud neist on ka tegevuse lõpetanud või lõpetamas," kirjeldas Vihandi turuseisu.
"Meie oleme ausad kaupmehed, meie oma klienti ei lollita. Suured kauplusteketid tõstavad kõigepealt hinna üles ja siis teevad soodusmüüki. Mina pean oma klientidest lugu ja sellist tsirkust ei tee," oli 1997. aastast tegutseva Viimsi Kaubahoov OÜ omanik Rein Haarde resoluutne.
Ta tõi näite ehituspuitu müünud firmast, kes tõstis hinna lakke ning müüs siis soodustusi tehes tihukaupa, ja veel soodsamalt pakiga ostjale. "Ja see oli ikkagi kallim kui mõistliku juurdehindluse juures, mis kataks kulud ja annaks mõistliku kasumi. Mõistlikuks kasumiks pean kuni 10%," rääkis Haarde.
"Minu hinnangul on tegemist kõlvatu konkurentsiga. Suurtele on see muidugi ellujäämise küsimus: neil on suur töötajaskond, peremees on kaugel-kõrgel ja kogu müügistrateegia on ju sealtpoolt ette kirjutatud," märkis ta.
Ehitajaid soodukad ei meelita
Ehituspoodide kampaaniad on eelkõige suunatud jaekliendile ja ehitusfirmasid need kuigivõrd ei puuduta.
SRV tegevjuht Margus Mändmets ütles, et hangivad suurema osa materjalidest allhankijate kaudu või suuremate hangete puhul otse tootjailt ja edasimüüjailt. "Seega ei mõjuta kaupluste kampaaniad meid kuigivõrd," märkis ta.
Ferdmasteri tegevjuht Meelis Tint oli sama meelt. Ta ütles, et ehituspoodide kampaaniad ei mõjuta ilmselt ka kümnemehelist väikefirmat. "See on eratarbija pidu," märkis ta.
Suuremate tarnete osas eelistab Ferdmaster jõuda tootjani või vähemalt maaletoojani. "Nii palju kui on tootjaid ja maaletoojaid, niipalju on meil ka partnereid materjalide hankimiseks. Vahel on vaja Opelit, vahel Mercedest," tõi ta näite.
PERI ASi juhatuse esimees Raivo Vesiaid ütles, et nende kindel partner on emaettevõte, kust materjali saamine ei ole probleem. "Praegune palju suurem probleem on olemasoleva laojäägi realiseerimine antud turusituatsioonis," tõi ta välja.
lugeja arvab-Decora on kindlasti kvaliteetseima tootevaliku ja parima kompetentsiga.
Mis on parim ehituskauplus?
-Bauhofis saab vähemalt paljud need asjad ka kätte, mida muidu tuleb mitme poe vahel joostes taga ajada. Jõulukirevust on ehk liiga palju.-Oli vaja paar tööriista osta. Läksin Bauhofi, müüja ei teadnud asjadest mitte midagi rääkida, ei osanud põhjendada, miks üks teisest parem on ja mis mille jaoks parem on. Läksin kõrvalolevasse Rautakeskosse, seal teadis mees täpselt rääkida, mis funktsioonid olemas, miks see hea, miks teine halb ja pealegi oli see seal -20%.-Ehituse ABCs kliendikaardiga igalt ostult 5% alla, Bauhofis ainult 2500kroonise ostu korral. Kuna tavaliselt ei osta nii suure summa eest, siis Ehituse ABC on minu valik-Espak on alla käinud.-Käin selles poes, mis ette satub, praegu on Bauhof, Rautakesko ja ABC. Ootan huviga Bauhausi valmimist.-Eelistan kompetentsete müüjatega poodi... Aga neid on vähe: kvalifitseeruvad vaid Espak ja Rautakesko. Bauhofi kohta niipalju, et ehitamine pole küll raketiteadus ettevõtlikule inimesele, küll aga enamusele nende töötajatest. Decoraga ei tule meelde halba kogemust.-Rautakesko poode Tallinnas kõige rohkem, tavaliselt jääb mõni teele ette ja sealt ostangi. Ei viitsi oma aega kulutada ja kimada kuhugi teise linna otsa.-Kui Bauhaus jalad alla saab, siis ostab ta kogu Bauhofi keti ära.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Suurte sammudega sel aastal kinnisvaraturule sisenenud Tartu juurtega Livida sai alguse lihtsast ideest muuta kodu soetamise protsess paremaks. Läbimõeldud kodu ostmise kogemus pakub premium-klassi teenust nii neile, kes eelistavad leida oma unistuste kodu kerge vaevaga, kui ka neile, kelle jaoks on oluline kogu kodu detailideni lahti mõtestada.