17. veebruar 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

5 mõtet kinnisvarahoolduse hanke korraldamiseks

Kinnisvara korrashoiu teenuse sisseostmisel on mõistlik enne hanke välja kuulutamist põhimõisted selgeks teha. 5 soovituslikku tegevust, et hanke korraldamisel õnnestuda.  

Tegevused, mida teha enne hanke väljakuulutamist:

• Alustuseks on mõistlik määratleda korrashoiu teenuste osutajale asjatundlikkuse ja kvaliteedi kriteeriumid, näiteks firmal kehtiva EKHHL halduse või hoolduse sertifikaadi ja firma töötajatel halduri või hooldaja kutsetunnistuste olemasolu, vaadatav registris www.ekhhl.ee .

• Selgelt ja täpselt pakkumisdokumentides esitada pakkumise ja selle objekti üldandmed, kvalifitseerimise nõuded ning pakkumiste hindamise ja võrdlemise kriteeriumid.

• Eelnevalt analüüsida korrashoiu teenuste turgu ja hangitavate teenuste kompleksi ning valida õige ja sobiv hanke viis ja pakkujate valik (soovitav vähemalt 3 - 5 pakkujat korrashoiu firmat). Avalikus sektoris järgida riigihangete seadusega kehtestatud nõudeid, erasektoris tuleks toimida ratsionaalselt ja mõistlikult: Lähtudes eelkõige hea hinna (tihtipeale mitte kõige odavama) ja kvaliteedi suhtega teenuse hankimise eesmärgist, et vältida edasisel korrashoiul tarbetuid pingeid, et osapoolte koostöö saaks sujuda heas kvaliteedis.

• Valikut tehes on oluline veenduda, et tulevasel partneril on vajalik ja tõendatud kogemus ning kindlus ja usaldusväärsus pikaajaliseks koostööks.

• Tark on pakkumisdokumentides esitada eduka pakkujaga sõlmitava lepingu projekt ning selle juurde ka tööde aruandlust, järelevalvet, hindamist, motiveerimist ja vastuvõtmist käsitlevad tüüpvormid.

Pigem kirjutada pakkumisdokumentides rohkem ja selgemalt lahti, mida soovitakse ja tagada sellega mõlema osapoole parem arusaamine soovitud eesmärkidest. Korrashoiu teenuse lepingu sõlmimise järel ei tohiks unustada ka selle regulaarset ajakohastamist (soovitavalt kord aastas) ja töökoosolekuid (soovitavalt 2-3 korda aastas).

Kindlasti peaksid kinnisvaraomanikud Eestis selgemini teadvustama korrashoiu valdkonna tava- ja asjatundja professionaalse kompetentsi erinevust.

Korterelamu korrashoiul on mõistlik tarbetuid kulusid kokku hoida ja leida korrashoiu teenuste turult koostööpartner kompetentsi eeldavate tegevuste täitmiseks. Partnerile, kellel on valdkonna kõrg- või kutsehariduslikku spetsialistide ettevalmistus ja pikaajaline tegutsemiskogemus, saab usaldada haldus, hooldus, heakord, remondid ning tarbimis- ja tugiteenused.

Arenenud ühiskonnas on tavapärane ja mõistlik, et kinnisvaraomanik keskendub oma põhitegevusele, ega raiska põhjendamatult aega ja raha kohmakale isetegemisele ning nullist alustavatele korrashoiuvaldkonna õpingutele. Kasuks tuleb, kui kinnisvaraomanik on oma tavakompetentsiga valmis tegema heas kvaliteedis kinnisvara korrashoiuga seonduvaid strateegilisi otsuseid, täitma omanikukohustusi, korraldama korrashoiu teenuste järelevalvet ja ajakohastamist.

Autor: Jüri Kröönström

Jaga lugu
Kinnisvarauudised.ee toetajad:
Helen RootsKinnisvarauudised.ee juhtTel: 55 988 223
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Rivo HabakukReklaami projektijuhtTel: 58 361 474