Kinnisvara korrashoiu teenuse sisseostmisel on mõistlik enne hanke välja kuulutamist põhimõisted selgeks teha. 5 soovituslikku tegevust, et hanke korraldamisel õnnestuda.
Tegevused, mida teha enne hanke väljakuulutamist:
• Alustuseks on mõistlik määratleda korrashoiu teenuste osutajale asjatundlikkuse ja kvaliteedi kriteeriumid, näiteks firmal kehtiva EKHHL halduse või hoolduse sertifikaadi ja firma töötajatel halduri või hooldaja kutsetunnistuste olemasolu, vaadatav registris
www.ekhhl.ee .
• Selgelt ja täpselt pakkumisdokumentides esitada pakkumise ja selle objekti üldandmed, kvalifitseerimise nõuded ning pakkumiste hindamise ja võrdlemise kriteeriumid.
• Eelnevalt analüüsida korrashoiu teenuste turgu ja hangitavate teenuste kompleksi ning valida õige ja sobiv hanke viis ja pakkujate valik (soovitav vähemalt 3 - 5 pakkujat korrashoiu firmat). Avalikus sektoris järgida riigihangete seadusega kehtestatud nõudeid, erasektoris tuleks toimida ratsionaalselt ja mõistlikult: Lähtudes eelkõige hea hinna (tihtipeale mitte kõige odavama) ja kvaliteedi suhtega teenuse hankimise eesmärgist, et vältida edasisel korrashoiul tarbetuid pingeid, et osapoolte koostöö saaks sujuda heas kvaliteedis.
• Valikut tehes on oluline veenduda, et tulevasel partneril on vajalik ja tõendatud kogemus ning kindlus ja usaldusväärsus pikaajaliseks koostööks.
• Tark on pakkumisdokumentides esitada eduka pakkujaga sõlmitava lepingu projekt ning selle juurde ka tööde aruandlust, järelevalvet, hindamist, motiveerimist ja vastuvõtmist käsitlevad tüüpvormid.
Pigem kirjutada pakkumisdokumentides rohkem ja selgemalt lahti, mida soovitakse ja tagada sellega mõlema osapoole parem arusaamine soovitud eesmärkidest. Korrashoiu teenuse lepingu sõlmimise järel ei tohiks unustada ka selle regulaarset ajakohastamist (soovitavalt kord aastas) ja töökoosolekuid (soovitavalt 2-3 korda aastas).
Kindlasti peaksid kinnisvaraomanikud Eestis selgemini teadvustama korrashoiu valdkonna tava- ja asjatundja professionaalse kompetentsi erinevust.
Korterelamu korrashoiul on mõistlik tarbetuid kulusid kokku hoida ja leida korrashoiu teenuste turult koostööpartner kompetentsi eeldavate tegevuste täitmiseks. Partnerile, kellel on valdkonna kõrg- või kutsehariduslikku spetsialistide ettevalmistus ja pikaajaline tegutsemiskogemus, saab usaldada haldus, hooldus, heakord, remondid ning tarbimis- ja tugiteenused.
Arenenud ühiskonnas on tavapärane ja mõistlik, et kinnisvaraomanik keskendub oma põhitegevusele, ega raiska põhjendamatult aega ja raha kohmakale isetegemisele ning nullist alustavatele korrashoiuvaldkonna õpingutele. Kasuks tuleb, kui kinnisvaraomanik on oma tavakompetentsiga valmis tegema heas kvaliteedis kinnisvara korrashoiuga seonduvaid strateegilisi otsuseid, täitma omanikukohustusi, korraldama korrashoiu teenuste järelevalvet ja ajakohastamist.
Autor: Jüri Kröönström
Seotud lood
Aeg on lõpetada kulukas isetegemine ja jõuda oma kinnisvara asjatundliku korrashoiu korralduseni. Hea on eelnevalt lugeda standardeid, et vajadusel teenust sisse tellides kasutada õigeid termineid ja mõisteid.
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.