Täna hoitakse kehtivatest, kuid moraalselt vananenud planeeringutest kinni, sest keegi ei julge uut planeeringut algatada, kuna see võib venida teadmata ajale, tõdeb Tallinna linnaplaneerimise ameti juhataja asetäitja Oliver Alver.
Tallinna linnaplaneerimise ameti juhataja asetäitja Oliver Alver osutab, et väga palju aega kulub sisutühjade planeeringulahenduste menetlemisele ja muutmisele.
Foto: Raul Mee
Vastates kolmele küsimusele, Alver toob välja, mida ja millises järjekorras tuleb teha detailplaneeringute menetlemise olukorra parandamiseks.
Tallinnas vananevad planeeringud moraalselt enne, kui neid jõutakse vastu võtta. Tänasel Äripäeva Kinnisvaraarenduse konverentsi vestlusringis selgus, et pealinnas planeeringute tigukäigul menetlemine on koormaks juba ka omavalitusele, arendajaist rääkimata.
“Kuidas ei saa linnaametnikud ja planeerijad ühte väikest krunti 15 aasta jooksul ära planeerida?" sajatab Tallinna linna peale vihane kinnistu omanik.
Arendajad ei julge ootele jäänud projekte uuendama hakata, sest kardavad, et siis jääb asi linnas jälle venima ja projekti ei saagi tösse panna. Nad hoiatavad, et Tallinnas venib uute hoonete planeerimine juba nii aeglaselt, et see hakkab ehitusmahtu piirama.
Iga aastaga saab aina vähem planeeringuid Tallinna linnalt heakskiidu ning arendajad on püstihädas, et oma plaanid läbi bürokraatia suruda. Linnaameti juht mõistab ettevõtjate tuska, kuid selgeid lahendusi veel ei paista.
Kolimine ühest riigist teise on palju enamat kui lihtsalt uue elu alustamine – see on pikk nimekiri küsimustest, muredest ja otsustest, mis algavad juba enne, kui esimene kolimiskast on suletud. Kuhu kõik mahub? Kas mööbel jõuab tervelt kohale? Ja mis saab siis, kui teel juhtub midagi ootamatut? Need on küsimused, mida Meu Express kuuleb iga päev ja millele neil on aastatepikkuse kogemuse toel välja kujunenud kindlad vastused.